Dålig uppdatering.

1kommentarer

Jag har varit dålig på att uppdatera på senaste men det beror på att jag har så oerhört mycket att göra. Ska börja med att berätta lite okm NY-resan i helgen. Började med att Malin och Jessica hämtade upp mej kl 6 i lördags morse. Sen åkte vi tunnelbanan in med lovisa till boston och till busstationen där vi mötte upp emelie. vid 7.30 gick bussen och vi var väl framme runt 11.30 skulle jag kunna tro. Väldigt fint väder och mycket folk! Vi gick omkring i NY, 5th ave, Rockerfeller center mm. Det blev tyvärr ingen skridskoåkning, då skulle vi ha fått köat i flera timmar. Senare på eftermiddagen gick vi och åt på en restaurang sen skulle vi ta oss till kyrkan där lucian skulle vara. Som TUR hade jag kollat på svenska kyrkans hemsida i fredags och la märke till att lucian inte alls skulle vara i svenska kyrkan utan de hade hyrt en större kyrka. Så jag hade skrivit upp adressen och prickat ut den på kartan. ca 30-40 min innan lucian började gick vi omkring där kyrkan skulle ligga men hittade den inte. Självklart var det fel, hade kollat på fel avenue så det låg på andra sidan central park, så det blev en liten löparunda för oss :) Men vi kom i tid men det var jätte mycket folk. Lucian var otroligt vacker och det var svårt att hålla sig från tårar och hemlängtan. När det var över gick vi mot hostelet genom central park och bland annat förbi hotell Plaza!
Väl framme vid hostelet så visade det sig att man behövde pass med sig och emelie var den enda som hade det. Vi trodde det räckte med id-handling. Så i 10min fick vi stå och tjata oss till om att vi skulle få sova där. Mannen bakom disken var ju helt pucko, han tyckte vi skulle sova på gatan. Så stod han och skakade och höll på att börja gråta. Haha!
På söndagen gick vi upp och åt bagels på hostelet. Sen tog vi taxi ner till ground cero och wall street. Gick in i kyrkan jämte ground cero, det var den enda byggnaden på så kort avstånd som inte blev förstörd. Där inne fanns massa minnessaker och böcker där man fick se massvis med bilder och så. Sedan gick vi vidare mot Wall Street och gick och kollade lite där. Då började det regna och vi började traska vidare mot Soho för lite shopping. Malin och Jessica åkte hem då för Jessica hade så ont i magen. Men jag, Lovisa och Emelie hann med några affärer. Köpte ett par levis jeans för 35 dollar, det ni ;) Ett par glansiga gummistövlar, mascara, klänning, strumpbyxor..ja det var nog det.
Runt 2-halv 3 tiden gick vi mot Little Italy och satte oss på en mysig restaurang och åt lunch. Sen gick vi viadre mot busstoppet och tog bussen hem som gick vid halv 4. Var väl hemma här i huset runt halv 10.

I måndags så jobbade jag hela dagen. På kvällen åkte jag och köpte några julklappar sen bakade jag pepparkakor, lussekatter och andra kakor med helena å kvällen / natten. Lussekatterna ville ju aldrig jäsa men de blev riktigt goda tillslut. Jag gick och la med mej vid 1 medan Helena var uppe till 2 och gräddade lussekatterna.
Igårkväll så var det "minijulafton" hos en au pair. Vi var väl ungefär 15 tjejer och hade verkligen jätte mysigt. Åt janssons, köttbullar, knäcke, kola, ris a la malta(hur det nu stavas) och massa mumsiga saker. Hade också julklappsutdelning. Var verkligen en kanonkväll! Tack allihoppa.

Idag har jag skrivit på mitt arbete på förmiddagen och skypat. sen har jag jobbat mellan 12-7.30. När jag slutade kom lovisa och hämtade upp mej och vi åkte till mallet så nju har jag inhandlat min sista julklapp skulle jag tro. Efter det åkte vi till Alexandra. Där väntades glöggkväll med Mia, Emma, Sara, Jag , Alex, Lovisa och Sophie. Drack glögg, åt pepparkakor och juleskum och satt och pratade.
Det har verkligen varit en mysigt vecka hittills.

Imorgon ska jag försöka skriva färdigt mitt arbete om American Holidays så jag verkligen kan njuta! Sen är det dags att börja packa inför Florida. Ska bli skönt med lite värme. Vem behöver inte det nu? Och det är väl typiskt att ni säkert får en vt jul i år när jag inte är hemma.

Nu är det läggdags. Ha en bra födelsedg Nellie!
God natt.
Xoxo

1 kommentarer

Kattis

17 Dec 2009 16:47

Halloj,



Tack så mycket för det fina julkortet. I vår familj så är vi inte så bra på det här med julkort, så det blir en hälsning efter jul i stället:=).



Ja, det verkar som om vi får en vit jul i år. Idag har det snöat lite hela dagen och det är 10 minus ute.



Nu slutar jag snart att jobba och ska skynda hem för det är dags att fira Nellie 15 år. Som sagt - tiden går fort...



Ha det så skönt i Florida. Jag är avundsjuk;).



Puss & Kram

Kattis

Kommentera

Publiceras ej