Torsdagen den 24 december

1kommentarer

 

Jaha, så var den svenska julafton över för detta året. Jag vet inte vart min julkänsla har tagit vägen men inte är den här i alla fall. Allt känns bara väldigt konstigt. Kan bero på att jag är inte van vid att vara på en strand och sola på julafton?
Började i alla fall dagen med att ringa mormor&morfar för när jag gick upp satt de lagom och åt middag. Pratade lite snabbt med dom, och med Tim och Ellie som beskrev väl vad de önskade sig i julklapp. Sedan tog jag det lugnt med barnen, duschade Ashley och sedan gick hon och jag ut på en liten promenad. Räckte att vara ute med bara shorts och linne så efter det ville ju inte jag gå in mera. Ville bara vara ute och pressa, haha!
Sedan sa de att vi skulle åka till en strand och bada, fick lite panik för jag ville så hemskt gärna skypa med familjen och släkten men vi sa att vi skulle göra det när vi kom hem från stranden.

Vi åkte till släktingarnas privatstrand där det var väldigt fint. Sanden var helt kritvit men havet var alldeles för kallt för mig. Barnen lekte lite där innan vi gick upp till poolen.

Sedan åkte vi hem och jag satte mej vid datorn och skypade med mamma, pappa, sofie, nellie, julia, kattis, janne, mormor och morfar. Det var jätte skötn och roligt och höra vad de hade gjort idag och vad de hade fått osv.

Nu i eftermiddag och ikväll så har vi ätit middag och bara tagit det lugnt. Barnen har också suttit och lyssnat på när de läst ”The night before Christmas”, vilken de läser varje år dagen innan jul! Sedan har de lagt fram godis, kakor och mjölk till Santa och morötter till renarna!

Nu ska jag sova för imorgon ska jag upp kl 7, strax efter det ska alla öppna julklappar! Bäst att få lite sömn också så jag inte blir mer sjuk.

Hoppas ni har haft en härlig julafton. Har ni fått något roligt alla mina kompisar där hemma? Berätta!

God natt. Puss&kram på er <3



Skandinaviska affären

Poolen utanför mitt badrum

Ute på promenad runt huset.

På stranden

Poolen

The night before Christmas

1 kommentarer

Hanna

25 Dec 2009 14:39

Jag kan ju säga att vår julafton va ganska händelserik hahah! Brandkåren fick komma 2 ggr!? hahah och hjälpa oss med mormor för hon kan knappt stå på sina egna ben så vi orkade inte hjälpa till att lyfta henne. Så hon låg på badrumsgolvet tills brandkåren kom och hjälpa oss ist hahah, ganska roligt tyckte jag, fast kanske inte lika kul för mormor dock, haha. Men annars har jag fått en plattång, mjukisbyxor, akvarellpapper, penslar och lite andra småsaker :P

Hoppas du mår bra Ida, jag saknar dig! <3

Kommentera

Publiceras ej