Första advent

1kommentarer

Idag var det första advent. Mysigt att julen börja närma sig allt mer och mer. Men här firar de inte advent men det kanske ska sättas upp några ljus på bordet ändå.
Igår var det shopping för hela slanten. Köpte färdigt de flesta julklapparna. Helt otroligt, det är ju inte december än och jag har redan köpt massa julklappar :) Känner mej stolt! På kvällen var Lovisa här när vi tog hand om barnen. De hade movienight och sedan gjorde vi chokladbollar med dom! När de hade lagt sig och när jag var färdig med tvätten och hade städat så scrapbookade vi. Runt halv 12 kom Ashley ner gråtandes. Då hade hon spytt i Helenas och Peters säng och var helt rädd. Vi badade henne och bytte nya lakan och la henne igen. Sedan tog även jag och lovisa en dusch och spritade in våra händer rejält! Som tur spydde hon inget mer och har varit helt bra idag :) jag och lovisa satt uppe till 3 igår natt och pysslade så idag sov vi till 11 men var fortfarande helt döda.
Runt 3 kom Alex och Mia och hämtade upp oss och vi åkte till Ikea! Där köpte jag "lite" godis och vi gick runt och tittade på alla julsaker. Sedan åkte vi vidare till Cheesecake och åt middag. Ingen cheesecake efteråt, det ni ;)
När jag kom hem runt 8 så hade de satt upp julgranen här och man kände verkligen av julstämningen. har bara tagit det lugnt och tagit ett bad. Nu sitter jag här i min säng med min stora gosiga ljusrosa morgonrock och ska snart släcka lampan.
Har varit en toppen helg och ser fram emot en härlig vecka med mycket aktiviteter! På lördag blir det i alla fall julmarknad i Boston med luciaframträde ocj sedan på kvällen Nutcracker Ballet! Det kommer bli kanon. I veckan får jag planera in lite andra roliga saker.

Hoppas ni har haft en mysig första advent. Jag saknar lite lussekatter och pepparkakor här men det ska nog snart bakas.
God natt!

1 kommentarer

Elin

30 Nov 2009 12:48

Åh va mysigt med julgran. :) Tidigt man får upp den, här är de ingen julstämning alls. Inte ens kallt ute, behövde inte ens vantar när ja cyklade hem från jobbet idag.. inte okej! <3

Kommentera

Publiceras ej