Underbart och jobigt på samma gång..

0kommentarer

Ännu en vecka som har gått. Oj, skriver jag samma sak varje söndag?
Men det har faktiskt gått ganska fort. Även ifall vissa dagar går väääldigt långsamt så går det i helhet ganska fort!
I lördagsmorse så väckte Lovisa mej vid 7 på monnen och frågade ifall hon fick ta ett bad. Hon sov på en madrass på mitt golv och var precis iskall så hon fick kryp upp i min säng istället och så sov vi till 9 där! Sen skypade jag med Stoffe lite och efter någon timme bestämde vi oss för att ut ch gå i det härliga vädret. Kanske var 5-8 grader och strålande sol! Vi gick i 2 timmar, kom till Wellesley College och vände i princip. haha! Sen åkte hon hem vid 3 för att jobba och det blev ännu lite mer skype, vilket var jobbigt! Sen ringde Malin och vi bestämde oss för att hon skulle komma och hämta upp mej. Så då kom hon och quinn hit och vi åkte hem till henne. Hade kul som vanligt och vi åt kinesmat! Svarade också på massa frågor som jag kan lägga upp här sen!
Idag ställde jag klockan på 8.30 men vaknade kring 8 och då gick jag upp och duschade och tänkte att jag skulle vara klart till 8.30 så jag kunde börja skypa med alla där hemma. Men då hade strömmen gått hemma hos Malin. Så typiskt, det händer ju inte? Så där gick jag omkring och började bli lite orolig eftersom jag hade sett fram emot att skypa med hela släkten typ halva den här veckan. Men tillslut började allt funka och jag kunde koppla upp mej. Satt och pratade med alla där hemma i ungefär 2,5 timmar. Helt underbart var det! Först blev det väldigt jobbigt men det var så himla skönt att se och höra alla. Precis som vanligt. Jag vet ju att allt finns kvar där hemma men ibland skulle man nästa göra vad som helst för att bara komma hem någon dag. Jag saknar er alla så mycket. Nu förstår jag nog att julafton kommer nog trots allt bli rätt jobbig..
Sen gick jag och Malin ner och åt resten av kinesmaten sen i lördagskväll och sen drog vi till Walmart och gick omkring där. Köpte bara några kuvert och några bars.
Vid 2.30 började jag jobba idag. Det var ju Ryans födelsedagskalas. Så vi var på gymet och där spelade dom lacer tag. Jag sprang mest efter jack som ville in och kolla på alla killar som sprang omkring eller vara på basketplanen. Så idag blev det några skott och lite dribbling med bollen. Och visst ibland saknar man faktiskt basketträningarna.. fast mest saknar jag ju bara er tjejer.
När jag slutade idag blev det mer skype, men denna gången med Stoffe! Åt också lite pizza och sen vid 8 kom Lovisa och hämtade upp mej och nu ikväll har vi varit hos Alex och kollat på Madagaskar 2! Är rätt trött nu och borde stänga av datorn vilken sekund som helst och istället öppna 3e boken i Twilight-serien! För jag som började läsa den på planet hit till USA men har bara kommit 8 sidor tror jag! Så det är nog dags att fortsätta nu efter ungefär 70 dagar.

Tack för en bra söndag med alla er där hemma. Det var verkligen jätte kul och ser fram emot nästa gång! Ni får komma hem till mamma och pappa någon dag så kan vi bestämma en tid så kan vi prata lite. Det betyder så mycket för mig. Och det känns som jag skulle kunna prata i timmar för jag har så mycket att säga och berätta.

Ha en bra vecka!
Pussar & Kramar från Ida.

Här kommer bilder från kalaset idag. Bilder från promenaden i lördags och mina och malins svar på frågor kommer i veckan!

Kommentera

Publiceras ej