Då har torsdagen gått..

2kommentarer

Ännu en dag som bara rinner förbi. Ställde klockan på halv 9 idag, jag gick faktiskt upp efter 5min och satte på datorn för att kolla mina vanliga saker; bloggen, facebook, mejlen och alla andras bloggar. Haha:) Detta kan i princip ta 4 timmar för mej ibland:) Malin låg iallafall och sov lite till, vilket såg väldigt skönt ut:) Snackade lite med Karro på skype, så härligt att höra och se dej:) Känns som vi är i samma rum då! Sen tog vi oss upp och gick ner och åt gårdagens scones och därefter åkte till cvs för att kolla hur man framkallar foton. Det slutade med att jag kom hem med alla mina 50 kort fast för 15 dollar. Kan få det billigare någon annanstans men just nu hade jag lite bråttom eftersom på Lördag ska jag hem till Lovisa och scrapbooka:)

Sen jobbade jag mellan 11-8. Barnen lyckades riva ut alla leksaker i hela källaren som jag och Helena hjälptes åt att städa upp nu ikväll. Annars så har det varit en väldigt rolig dag faktiskt. Har haft kul med barnen och sen har vi städat ut snack-skåpet, något som jag tycker är kul att göra. Mamma, vill du inte att jag ska komma hem och städa ur skåpen i köket?

Nu sitter jag här och har precis kollat igenom mina kort och ska snart ta på mej mina rosa pyamasbyxor och krypa till sängs och kolla på 90210 eller Gossip Girl. Bör lägga mej tidigt för imorgon ska jag åka till gymet 7.45, då Peter kör Ryan till skolan. Spinningpasset börjar 8.30-9.30, sen är det Berns klass 9.30-10.30 som man inte får missa! Blev dessutom skitglad när Lovisa härromdagen skickade ett sms till mej där det stod: "Ida, jag har en postivi överrasking till dig:) nytt schema på gymmet och zumba måndagar 10.30! kram". Så nu ska jag testa det, kanske ändå får min efterlängtade dans?

Ni måste bara kolla in det här som Malin skickade till mej nyss (http://existenz.se/out.php?id=17056:

Snabbmat visar sig åter igen vara en allvarlig ädelsten i det vardagliga livet i USA. En man från Massachusetts stal en hotdog från en annan man som satt under ett träd i parken. För det fick han 18 månders fängelse.

Med det passar jag på att presentera lite udda lagar från USA:

Det är föbjudet att…

  • Spela kort med en indian i Arizona.
  • Fiska i pyjamas i Chicago.
  • För skilda kvinnor att i Florida hoppa fallskärm på en söndag.
  • Knuffa en älg ur ett flygplan i Alaska.
  • Dansa till en nationalsång i San Francisco.
  • Skrämma en häst i Pennsylvania.
  • Cykla i en pool i Kalifornien.
  • Kyssa en gravid kvinna i Iowa i mer än fem minuter.
  • Spela trumpet för att locka någon in i en butik i Indian Wells, Kalifornien.
  • Dricka öl ur en hink i St Louis.
  • Sova på ett kylskåp i Pittsburgh.
  • Bära getskägg i Boston.
  • Gå på händerna över en gata i Hartford Connecticut.
  • För två män i Longmeadow, Massachusetts, att bära ett badkar över stadens grönytor.
  • Flyga drake i Washington.
  • Äta samtidigt som man simmar i Ocean City.
  • Äta vattenmelon på en kyrkogård i Spartanburg. (via)


God natt!

2 kommentarer

Anonym

09 Oct 2009 10:38

Städa ur köksskåpen? jo det vill jag GÄRNA!!

men jag har ju ordningssamma Sofie som kanske gör en insats ???

Natalie

09 Oct 2009 21:43

ÅÅh va skoj med zumba!!! lovar du kommer älska de Ida !!! :) Saknar dej massa!!!

Kommentera

Publiceras ej