Helgen i NY

0kommentarer

Det började med att alarmet på mobilen ringde klockan halv 5 i lördags morse, då var man lagom trött! Men jag och Malin togs oss iallafall upp och fixade till oss och åt lite innan helena skjutsade oss till stationen vid kvart över 5. Men efter lite felkörning och försening så hoppade vi iallafall på tunnelbanan vid 05.35 typ! Sedan var vi tvugna att åka in till Boston, byta tåg där för att komma till South Station och sedan leta upp bussterminalen och Gate 23. Vi var väldigt stressade eftersom vi skulle med bussen vid halv 7, sen precis nör vi kom dit springandes så såg vi hur bussen åkte iväg. Men som tur var så spelar det visst ingen roll vad som står på biljetten så vi kunde ta bussen vid 7!
Efter en ca 4 timmars bussresa så hoppade vi av bussen i Chinatown. Sen tog vi en taxi upp till Times Square för att leta reda på hostelet vi skulle bo på. Vi checkade in och sedan gick vi och åt en baguett på Subway.
Sedan var det dags att börja shoppingrundan. Vi gick längs 5th ave och tog sedan av på Broadway och gick ner mot Noho och Soho! Det var många steg och många affärer kan man väl säga. Fötterna var helt mörbultna efter detta! När klockan  var 7 så bestämde vi oss för att ta en taxi upp till Madison Sqaure Garden! Sedan gick vi in på Manhattan Mall, Victoria Secret och Macys. Efter det blev det dags för middag. Gick förbi pizza hut så betsämde oss för att gå in där. När vi väl satt där och väntade på våran pizza så kom 2 andra och satte sig vi bordet jämte och langade droger. Kändes väl lite sådär halv läskigt att sitta och ha droger 1meter ifrån sig. Dessutom frågade den ena killen om vi ville köpa något från hans stora väska som han öppnade och hade massa parfymer och så i. Antagligen var väl det dagen stöldgods.
När vi hade ätit våran pizza så gick vi igen mot Times Square och gick bara omkring där. Upp på röda trappan, M&M store mm.
Runt 11 var det dags att gå tillbaka till Hostelet och det var såå skönt att få ta av sig skorna som man hade gått omkring med hela dagen och fått skoskav av.

Idag gick vi upp kl 8 och var ute från hostelet kl 9. Vi gick och köpte oss lite frukost på en liten gatuaffär. Blev en fruktskål typ, en banan och en yogurt! Sedan tog vi med oss den och satte oss vid en fontän och åt lite utav det. Sedan gick vi vidare på 5th ave mot Central Park. Vid skridskobanan så satte vi oss i solen och åt resten. Det var riktigt mysigt där!
Sedan hade Malins värdföräldrar sagt att vi borde gå till Dyalns candy Bar, så dit gick vi! 3 våningar med bara godis, MUMS! Blev lite inköp där kan man ju säga.
Sedan gick vi neråt igen ochshoppade vidare. Tog en taxi ner till Soho och gick omkring där lite igen. Åt mat på en restaurang vid Little Italy och sedan gick bussen hem igen vid 4.
De här två dagarna har gått väldigt fort men har haft det jätte kul! Måste åka hit många många gånger till! Längtar redan.
Helgens inköp är: svarta converse, skrubbhandske, Adidas tröja, trosor, godis, t-shirt, ögonskugga, sne kommer jga inte på något mer!
Lägger in bilder imorgon för nu måste jag sova!