Söndagen den 11/10 2009

0kommentarer

Helgen har gått väldigt fort som vanligt. I lördags så åkte jag, Alexandra och Mia till Lovisa för att scrapbooka. Lovisa hade bakat väldigtg goda scones och brownies som hon bjöd på. Vi satt ner i några timmar och klippte och klistrade och resultat blev faktiskt bra, även att man inte kom någon vart. Sen åkte Mia och Alexandra hem och jag och Lovisa började göra oss i ordning för en kväll i Boston. Vid halv 8-tiden kom de och hämtade upp oss och vi begav oss mot Boston! Väl inne i Boston var det mycket folk och svårt att hitta i bilen men tillslut gick det ju jätte bra. Vi hade bestämt oss för att äta på Cheesecake factory men det var 45min väntetid så vi gick till en bokaffär lite sålänge och gick runt och kollade.
Maten och cheesecaken var väldigt mumsig förutom att jag fick fel pastasås först, jag fick den som var hur stark som helst så när jag svalde den grät jag nästan. Men sa till och fick en ny, jag hade visst fått en annans pasta som hade velat ha extra spicy. Haha!
Egentligen var det meningen att vi skulle gå till en karaokebar men tiden rann iväg när vi satt och åt och dessutom verkade det inte vara något större drag på den baren. Istället gick vi tillbaka till Mias bil och åkte hemåt. Jag föjlde med Lovisa hem och sov hos henne, vilket var väldigt mysigt.
Idag gick jag upp och pratade med mamma och pappa! Det var kul. Sen en liten stund med Stoffe. Efter det åkte jag och Lovisa hem till mej och jag åt och bytte om till gymkläder. Väl på gymet provade vi på de flesta springmaskiner, eller vad man nu ska kalla det. Väldigt skönt att springa samtidigt som man kan välja vilken tv-kanal man kan titta och lyssna på. Vi bastade och duschade och tog det lugnt och sedan åkte till Alexandra. Efter det åkte vi till en mataffär och gick omkring och läskades, slutade med att jag köpte riesen och en påse nötter. Sen visste vi inte vart vi skulle ta vägen så vi åkte omkring lite och tillslut åkte alla hem till sig själva. Nu sitter jag här i min säng och är väldigt trött. Ska planera lite vad som händer i veckan.
Måndag: Zumba 10.30-11.30, Jobb 12.30-10.30
Tisdag: Jobba 7.45-8.45, 12-8, däremellan gymet
Onsdag: Jobb 12-8, skypa med mamma och mormor?
Torsdag: 11-8, gymet
Fredag: Spinning 8.30-9.30, Total body conditioning 9.30-10.30, Jobb 2-11

Denna veckan ska jag verkligen skärpa till mej och försöka uppnå mina "mål". Därmed inga sötsaker på vardagarna. Behöver verkligen disiplin. Kan någon stötta och hjälpa mej? Mamma, läs mitt mejl som jag skickat till din jobbmejl!
Det är verkligen inte lätt att sluta småäta men ska försöka. Ska kämpa för mina magrutor tills Stoffe kommer och hälsar på i början av januari.

Nu är det dags att göra lite nytta! God natt och ha en bra vecka.


Scrapbooking

Jag och Lovisa på Cheesecake Factory

Mia och Alexandra

Pasta

Det finns massvis med olika cheesecakes att välja på!

Den här delade jag och Lovisa på. Det är brownies med glass och grädde emellan. Jättegod men efteråt kunde man knappt gå, kändes som man väntade tvillingar. haha! Och pappa, jag tränade bort den idag;)

Kommentera

Publiceras ej