Boston

2kommentarer

Idag ställde jag klockan på 8 för att gå upp och prata med Stoffe och mamma och pappa innan jag skulle åka in till boston. Vid 9.50 hade jag gjort mej färdig och pratat färdigt med alla, även Elin och Karro, fast de hörde inte mej när jag pratade, haha, så då gick jag ner o tog en macka och en yogurt och sen körde Helena mig till Riverside (tågstationen). Där skulle jag försöka fylla på mitt kort som jag hade fått av Frida men det gick ju bra när jag fick hjälp av en annan. Sen på tåget mötte jag Lovisa. Väl inne i Boston så mötte vi Emelie också.
Först skulle vi hitta ett mall, så efter typ 20-30mins gång i ösregn hittade vi det. Men det var ju bara dyra affärer som fanns där, som tex Armani, Tiffany & co och Lacoste, som jag var tcungen att ta en bild på till pappa :) Men sen frågade vi varit vi kunde hitta affärer som H&M, Zara och Foot locker och vi tog tunnelbanan till downtown Boston. Där gick vi och åt lite först och sen hittade vi några affärer, bla H&M där jag köpte några toffsar och hårnålar. Efter någon timme var vi trött igen och satte oss för att ta en fika. Jag och Lovisa delade på en brownie som var äcklig, enligt mej iaf, sen drack jag varm choklad som smakade för mycket choklad. Haha :)  Vi frågade även några tjejer på cafeet vart vi kunde hitta alla andra affärer och de pekade ut på kartan vart vi skulle gå.
Där hittade vi iaf en Nike affär, Zara och lite andra affärer. Men för min del blev det ingen mer shopping. Sen var kl 8pm och det var dags att åka hemåt. Vi sa hejdå till emelie och satte oss på tåget/tunnelbanan eller vad det nu är igen mot Riverside. Lovisa hoppade av 2 stationer före mej och när jag väl var framme letade jag pp en taxi som körde hem mej på 6 min till huste för 10,50 dollar= 70kr typ. Var inte detta dyrt? Men jag kom ju hem iaf. Och taxichauffören, som kom från Kongo tyckte jag var intellgent som visste att det låg i Afrika,  Haha:)
Nu ska jag nog sova. Är väldigt trött! Här kommer lite bilder från idag. La in massa bilder från mobilen till datorn så imorgon ska jag visa några bilder från lite minnen.
God natt


2 kommentarer

Uncle K

13 Sep 2009 15:11

Ohhh!! Ben & Jerrys, nästan som hemmakväll..... Du skulle vatt me på Skogsvallen idag, ndet var verkligen höstigt blåsten va iiiiskall.... Du har det klart skönare än här.. Nähä, måste skjutsa Tim till nån träning.. Ha det!!

Sara

13 Sep 2009 16:40

ida! åh vad härligt att höra från dig! nu ska jag läsa din blogg flitit! hade inte hittat den än :]

hur har du det? lägg till mig på msn, mailen finns i e-postadress fältet.

kram!

Kommentera

Publiceras ej