Helgen som gått.

1kommentarer

Lördag:
Då var det dags för Ashley´s efterlängtade födelsedagskalas. Jag skulle jobba 2 timmar då så fick ju hänga med och det var jätte kul. Här i USA har de typ aldrig barnkalasen hemma hos barnet som fyller år utan oftast hyr man något ställe. Ashley skulle ha sitt i en typ gymnasithall. Så först när barnen kom var de inne i denna sal och sprang omkring och hade jätte kul. Sen satt de ner och åt pizza, sen sjöng och gratulerade Ashley och åt tårta. När barnen går hem får de med sig en påse med lite leksaker och godis i, vilket vi inte gör hemma va? Så barnen som är på kalaset för också "presenter".
När vi sedan kom hem så hämtade Emma, Sara och Lovisa upp mej och vi åkte till Ikea. Det var hur kul som helst att gå omkring där och känna sig som hemma igen. Köttbullarna, potatismoset och såsen var såå gott, hade ont i magen efteråt för jag var så mätt! Haha. Utanför Ikea, där man kan vanligen köpa korv (kunde man här också) fanns också "swedish foodmarket". Åh vad glad jag blev när jag såg alla svenska produkter, och åh vad jag längtade hem. När jag och Sara stod där och fotade kom han som stod i kassan fram och sa: You have to pay 5 dollar if you want to take photos in here. Och vi blev helt chockade och stod helt stilla, sen sa han: haha jag skojar bara, jag pratar svenska! han bjöd oss på en kaka och vi betalade och åkte vidare..
..mot ett helt nytt köpcentrum! Där bestämde vi oss för att vi skulle se Love Happens vid 10.10, men kl var bara halv 8 så vi gick i affärer i 1,5 h, tills affärerna stängde. På Aldo, favorit-skoraffären köpte jag ett par nya svarta stövlar, dock kostade dom 1000kr men de var väldigt snygga OCH sköna. När affärerna stängde fick vi vänta en timme innan bion började, men då köpte vi lite att äta (lökringar och glass på Ben&Jerry´s) som vi sedan tog med in i biosalongen. För här äter man maten medan man kollar på filmen. Haha :)
Jag gjorde en Karro och somnade under bion men hann ju titta lite emellanåt. Sen var det dags att åka hema och jag somnade väldigt fort.
Söndag:
Idag vaknade jag kl 9. Vid halv 12 skulle jag vara på stationen och ta tunnelbanan in till Boston. Där inne mötte jag Emma och Sara, som visst hade åkt med samma tåg som mej men de hade suttit i 2a vagnen och jag i första. haha! Vi väntade på Lovisa och sedan åkte vi vidare mot Harvard sqaure. Där gick vi och kollade på byggnaderna där skolan är och sedan lite i affärer. Vädret var inte som igår, utan det regnade så vi gick in och satte oss och åt lunch på en mysig restaurang. Därefter bestämde vi oss för att åka tillbaka in till Boston men när vi satt på tunnelbanan regnade det så mycket så istället åkte vi hem. Jag hände med Lovisa hem och nu har vi suttit och planerat lite vad vi kan göra till hösten. Ser verkligen fram emot att baka lite svenska kanelbullar och kladdkaka :)
Nu är det snart läggdags, även att klockan är 9 här men jag är så trött.
Först ska jag bara visa er lite bilder på mitt och ryans legobyggande, ashleys kalas, ikea och bion . Bilder från idag i Boston får komma en annan dag.




1 kommentarer

Elin

28 Sep 2009 20:26

du ser väldigt lycklig ut tillsammans med maraboun ida :)

Kommentera

Publiceras ej