Såhär går dagarna till..

1kommentarer

Ännu en jobba dag slut då. Ska beskriva lite vad jag gör om dagarnar när jag jobbar! Idag började jag 12.30 men då var ingen hemma så först städade jag lite efter barnen efter det som de hade lekt med på morgonen, typ massa målarblock, pennor, gosedjur mm. Sen gick jag ner och la i en ny tvätt och la i den tvättade tvätten i torktummlaren. De har lite annorlunda en oss där hemma. Först tvättarna man kläderna i tvättmaskinen som tar 45min och man häller bara i en sak, som ser ut som sköljmedel men innehåller också tvättmedel. Sen trycker man på 2 knappar sen sätts den igång. Innan dess sorterar vi bara tvätten efter ljust eller mörkt så det är inte lika krångligt som hemma. När tvätten är färdig slängerman i den i torktummlaren som tar 40min. Så efter 1,5 timmar kan man ha tvätten färdigvikt in i garderoben. Jätte smidigt!
Nu kom jag av mej lite, men efter det så städade jag upp lite mer i källaren (lekrummet) och i ashleys och ryans rum. Sen gick jag ner och hämtade tvätten och sorterade, vikte och la in i deras garderober. Sen kom jack hem och vi sprang omkring ute och lekte, sen var han trött så då gick vi in och kollade på barney. Vid 3 var det dags för snack, då ger jag hem lite frukt, kex o lite annat! Sen kom grandpa och uncle Scott från kalofornien. Efter det kom även helena hem med ashley, ryan och 2 kompisar. sen kom mamman till kompisarna med hennes yngsta dotter, så helt plöstligt var det 6 barn nere i lekrummet om lekte omkring och det var inte en lugn minut. När mamman och barnen hade åkt hem var det dags att äta middag, då var klockan kanske 5-halv 6. Sen åt vi vuxna och efter det så åkte Helena och Peter på ett möte och Scott skulle någon annanstans. Hemma var jag, barnen och grandpa. Vi tog på barnen pyamas och borstade tänderna och tog de till sängs! När de somnat var kl 7.20 och då gick jag ner och diskade och fixade i köket, sen städade överallt efter barnen och fixade min tvätt. Nu sitter jag här och är rätt trött efter dagen som varit.
Ska skicka ett sms till Malin nu och kolla vad hon håller hus, vill gärna skypa lite me henne efter denna dag, som var väldigt jobbig till en början :/
Vill bara tala om också att det har varit jätte varmt här idag igen. Det borde minst varit 30 grader eftersom jag inte har fryst en enda gång och som de flesta vet där hemma så fryser jag nästan jämt. Jag är alltid den som börjar med vinterjackan först och som avslutar med den sist där hemma :) När mamma håller på att koka upp och vill öppna dörren när vi sitter ute på altanen så brukar jag frysa ihjäl istället.
Nu är det dags att göra det som jag brukar göra på kvällarna, kolla facebook, svara på mejl, kolla på 90210, kanske snacka med Malin och kanske läsa en av mammas tidningar.
God natt

En mumsig frukost/lunch!

Jag älskar att de har så mycket frukt :)

"Stan" idag med Emma! Bli inte förånad av alla stora bilar för alla har sånna här, jag kör också en sån :)

1 kommentarer

Kattis

25 Sep 2009 08:19

Halloj,



Tråkigt att du inte mår bra!! Har de inte någon dundermedicin "over there" som du kan få:)

Tyvärr så blev det ingen vinst för Janne i onsdags (som vanligt), men jag lovar dig han kommer att försöka igen o igen o igen...... och när det väl händer då kommer vi:=)

Jag är avundsjuk på vädret hos dig. I morse var det 9 grader här och det blåser rätt mycket - inget kul.

Det är i alla fall skönt med fredag. Imorgon kommer din mamma o pappa till oss - det kanske blir "strozzapreti" till middag, vem vet?

Ha det nu så bra och krya på dig....



Många kramar

Kattis

Kommentera

Publiceras ej