Söndagen den 13 september

1kommentarer

Ställde klockan på 8 idag på morgonen för att gå upp i tid, men det gick ju inte så bra. Snoozade några gånger och tillslut kom jag upp vid 9! Pratade med mamma och pappa på skype, sen kom även Stoffe hem till oss så jag fick se han för första gången på 2 veckor. Det var underbart, men ändå väldigt jobbigt. Sen var det dags att gå ner och käka lite frukost, En macka med ost (som man sedan värmer i toast-ungen typ) och 2 knäckebröd ed gurka på :) Var tvungen att fixa till lite på mitt rum också, det ser ut som en bombnedslag här. Har inte tid att städa här, haha! Sen ville jag gå ner till stan oh titta lite, skulle även köpa kuvert och då frågade en annan au pair, rebecca, om jag ville gå och äta med henne. Så jag mötte upp henne och vi gick och åt, jag tog en Caesar sallad med kycklig som var helt okej, saknade bara tomater, gurka och lite mer i den! Sen fick jag väldigt bråttom hem, så vägen som jag hade gått dit på på 45min, sprang jag hem nu på 25 min. Jag var helt dygnsur när jag kom hem så slängde mej in i duscen väldigt fort för att sedan åka till min lcc på möte. Lcc:n är min kontaktperson här som jag varje månad tillsammans med alla andra au pairer i området ska gå på möte med. Hon ska hålla kontakten mellan mej och familjen så allt funkar bra mellan oss. Jag fick reda på att nästa möte ska vi åka och måla någonstans, sedan senare i höst ska vi gå på balett, sen är det även ett stort halloween party där alla ska vara utklädda :) Jag tror dessa möten kommer bli toppen! Men vad vi gjorde idag hos henne var att hon satt er och pratade i 3 timmar om massvis med viktigt information, ex om var man kan plugga eller hur vissa saker kommer funka under året. Fick även lite kartor som jag ska sätta mig ner och kolla lite på när jag har tid.
Efter mötet kom Helena, farmorn, Ashley och Jack och hämtade upp mej. Jag fick lite mat sen hjälpte jag till att ta bort massa saker från köket och matrummet. För imorgon kommer det målare som ska måla om köket, matrummet och två andra små rum så vi ska försöka vara ute med barnen så mycket som möjligt nu under 3 dagar.
Imorgon jobbar jag mellan 9-7, men på morgonen ska jag och Helena övningsköra, gå till banken och fixa bankkonto och åka till gymet. Det ska bli fint väder denna veckan, typ som idag, alltså ca 25 grader och sol. Det ska bli skönt att få några extra sommardagar innan hösten kommer. Men ser även fram emot hösten och vintern, det är så mysigt. Och det är så mycket roliga saker som kommer hända då.
Nu ska jag visa er lite bilder på min våning och på gatorna här ute. Men hann tyvärr inte ta så mycket er kort utomhus, men ska göra det nu i veckan.
Jag får visa er korten från mobilen som jag la in igår på datorn imorgon istället.
Nu har jag även lagt in chokladen i garderoben för denna veckan ska jag skärpa till mej. Måste bli mycket mer nyttig och ska försöka träna lite också. Bara denna förkyldning försvinner snart. Önska mej lycka till med att sluta allt sött för det lär jag behöva. För de har godis och sötsaker i hela köket här :) haha
God natt och sov gott. Kramar Ida
Min våning
Mitt badrum
Mitt badrum
Mitt rum
Mitt rum


1 kommentarer

mormor

14 Sep 2009 19:09

grattis pa namnsdagen !kram mormor

Kommentera

Publiceras ej