Boston Red Sox

1kommentarer

Baseballen igår var då awesome!
Hade inga som helst förväntningar innan matchen eftersom jag visste inte hur spelet funkade eller något och tänkte mest det kunde vara häftigt att ha gått på en baseballmatch någon gång under sitt liv. Nu har jag en helt annan uppfattning för igår var det verkligen kanon!
Sara hade fått biljetterna av sin värdmammas syster och så var hon så snäll och bjöd med mej på matchen! Så strax efter 6 igår mötte jag upp sara i boston. Vi tog tunnelbanan till Fenway Park (baseballs arenan). Det var sjukt mycket folk där och så skulle vi försöka hitta vår sektion och våra platser!
Precis när vi hade hittat våra platser så började matchen. Där satt vi som två fån typ och bara kollade på varandra när resten av publiken skrek och klappade. Vi fattade ju ingenting! Haha :) Men vi började klura ut spelet mer och mer under matchens gång och så frågade vi ett par äldre män som satt jämte oss om hur det funkade lite. De hade nog väldigt roligt åt oss när vi ställde så dumma frågor. Efter 2 timmar så började jag fundera hur egentligen matchen slutar eftersom de inte spelar efter någon speciell tid så fick ringa Karro som fick googla på det, haha :)
Hur som helst så vann Boston i förlängning typ.. eller hur man nu ska förklara det. Matchen var slut strax efter 4 timmar och jag gick därifrån med en väldigt positiv inställning till baseball. Hade hur kul som helst och på slutet var det riktigt spännande när man började fatta hur spelet funkade.

Sara är taggad

Annorlunda stil..

37,518 åskådare




1 kommentarer

malin

23 Apr 2010 13:23

det hade jag tänkt se när jag kommer dit (: vad kosta en sån biljett? runt 800? :O

Kommentera

Publiceras ej