Easter!

1kommentarer

Så var helgen över. Hade verkligen en kanonhelg här i staterna.
Lördagen började ju då med "plugg" mellan 9-3. Var inte så farligt faktiskt. Fick göra ett litet arbete om en president och sedan redovisa det men annars satt vi bara och lyssnade och tittade på en liten film. När vi slutade så åkte vi med Johan och Emelie och droppade av några saker hemma hos mej sen åkte vi vidare och hämtade upp Lovisa och sedan in mot boston! Hade en underbar biltur med svensk musik. Sommartider och Kung för en dag spelades högt :)
Inne i boston så satte vi oss och stekte i Boston Common, där inte ensamma precis! Hade underbart väder, sådär 25 grader, om inte mer! Jag och Lovisa sprang in på H&M och hann med lite shopping också!
Vid 7 hade vi bokat bord på Fire&Ice. Mumsigt mumsigt! Sedan promenerade vi till Prudential Tower och åt glass på Coldstone. Det är ett ställe som har massa glassmaker och sedan kan du blanda i nästan vad som helst i glassen. Jag tog nog (kom inte ihåg riktigt) vanlijglass med brownie, nötter och colasås! Vid 11 skulle jag ta tåget hem, men det var försenat så efter att ha stått på stationen i 1 timme så kom det iallafall. Var hemma strax efter 12 och då blev det sängen direkt.  
Igår så skypade jag lite med familjen först sedan gick jag ut och tog en löparrunda i det härligt vädret. Vid 2 hängde jag med värdfamilj ut på påskmiddag till det stället där vi åt på Thanksgiving. Mycket gott! Fick jätte fina saker av min värdfamilj! Mass godis och giftcards och presentkort så jag kan gå och göra mina naglar. Blev så glad! Tack!

På eftermiddagen så satt jag ute och läste en bok och lite senare åkte jag till Lovisa. Vi var ute och gick en runda med Alex och en annan au pair också! Därefter slappade vi bara och helgen avslutades med skype med Malin!

Idag, måndag har det varit en vanlig jobbdag. Nu kommer snart Lovisa så ska vi scrapbooka lite. Vädret håller i sig, har varit 22 grader här idag och det ska fortsätta vara varmt i veckan! Hoppas vi får bra väder i Washington i helgen!

Hur har eran helg varit? Jag saknade många av er där hemma! Hade inte suttit fel men lite svensk mat med släkten den här helgen. Men förstår inte att det redan är april och snart så sitter jag på ett plan hem mot Sverige igen. Vart tar tiden vägen?

Fredags:

Jag gjorde väldigt goda nougatrutor av nougaten som mormor har skickat över!

Vi letade påskägg

Och vi hittade påskägg

jag vet inte vad de höll på med.. haha

Påskägg från Lovisa! Tack! :)

Testade balfriyrer!

Lördag:

Boston Common

Underbart väder

Emelie och Johan

Sara och Lovisa

Fire + Ice

Söndag:

Påskmiddag

Ashley och jag

Ryan, Ashley and the easter bunny

Min påskkorg

Mormor och morfar, Tack för påskpaketet idag :)

1 kommentarer

nellie

07 Apr 2010 14:09

Haha hej igen iduffs! Kan berätta att jag fick ditt paket igår, och jag tackar ! Trosorna passade perfekt haha ;) igår var jag, sofie och 150 andra tjejer i Gbg för shopping, köpte lite saker men skrattade mest åt sofie som köpte 2 skor med 15 cm höga stilettklackar! hahah sedan skulle hon ju självklart gå modevisning i dom på tåget hem.. och herregud säger jag bara haha! NU har vi påsklov och jag sover till typ 12 varje dag, vet inte vad det har blivit med mig..

Kan bara meddela att jag och emma var ute och sprang i söndags, 6-7 km faktiskt, så nu e jag redigt stolt och hoppas kent ser detta!

Ne.. nu måste jag dra.. sitter fortfarande i pyjamas och klockan är 10 över 2 ! förra veckan satt jag i pyjamas till 6... hahah lov e inte bra!

Du får ha de bra där borta , puss och kram

Kommentera

Publiceras ej