Washington DC

7kommentarer

Jag har haft en kanon helg i Washington DC. Har hunnit med massa roliga saker och fått se hur mycket som helst!Men jag börjar från början, då vi startade vår tripp.
Kl 8 i fredagsmorse skulle vi träffas på stationen och vi 8.45 började bussturen. Tog allt ungefär 10 timmar! Ganska seegt men helt okej tycker jag ändå, hade ju så bra sällskap. Så vid 6.30 var vi framme. Då checkade vi in på vårt hotell sedan gick vi ett gäng och åt på en restaurang. Det var den godaste maten jag har ätit sedan jag kom hit, smakade precis som mammas :) Haha! Därefter så gick vi till en klubb som hade 4 våningar. Eftersom de flesta var under 21 så fick vi de fina kryssen på händerna som är jätte svårt att skrubba bort. Det var kul att dansa lite, det var ju ett tag sedan. Kom hem ändå rätt tidigt för att vi skulle kunna vara taggade till lördagen.




Lördagen:
Kl 9 började vi guidade tur genom Washington. Det var riktigt kul att se alla byggnader och statyer mm som man har sett på tv innan. Vi fick bland annat se; Lincolnmonumentet, Jeffersonmonumentet, Washingtonmonumentet, Kapitolium, The National Mall mm.  Det var häftigt!

När den guidade turen fick vi chansen att besöka massa museum. Vi gick till Air ans Space museum där man bland annat fick känna på en bit av månen och se hur det går till när jag flyger upp till rymden mm.

Sedan träffade jag Ewelina, så satt vi vara utomhus på gräset mitt inne i Washington i någon timme och bara hade det skönt!

Vid 4 tiden var vi tillbaka på hotellet för att fixa i ordning oss inför kvällens bal. Balen var helt underbar, hade hur kul som helst. Dansade hela kvällen till ett live band som var helt grymma! Hade dock väldigt ont i fötterna sen när vi satte oss på bussen hem på väg mot hotellet igen. Men det var det värt!









Söndag:

Vid 9 tiden så gick vi och ett gäng för att se Vita huset. Sedan satt vi bara i solen och stekte lite. Gick och köpte lite mat till bussresan. Bussen skulle gå vid 12 men gick inte förrän vid 3 pga av att ena bussen hade gått sönder så vi fick vänta på att det skulle komma en ny. Så vi kom hem sent inatt, runt 1.30.



7 kommentarer

Helena

12 Apr 2010 16:59

Vilka härliga bilder och vad fina ni är!



kram på dej!

mormor

12 Apr 2010 20:57

Hej! Ni är jättefina,vad roligt o se din klänning Ida .Vad roligt ni har! NI är som söta karameller !Jag förstår att ni har kul !STOR Kram från mormor!!

Lina

13 Apr 2010 11:09

Ser ju helt underbart ut!! Vilken babe du är! ;)

Saknar dej massa <3

malin - blivande au pair

13 Apr 2010 12:12

gud vad skönt det ser ut när alla träd har slått ut! :D

Sara

13 Apr 2010 14:03

GRYMT bra helg! och jag vill ha alla dina bilder. Snacka om grym kamera :)

Sara

13 Apr 2010 14:04

Vilken GRYM helg det var! och vilka kanonbilder din kamera tar. Jag måste få alla bilder någon dag! <3

Karro

14 Apr 2010 01:27

snygging! snart får vi kramas igen <3

Kommentera

Publiceras ej