Ett år sen..

1kommentarer

..idag var det exakt ett år sen jag åkte till USA. Känns väldigt längesen men ändå gick tiden over there väääldigt fort. Det var mycket man hann med och många man hann lära känna. Jag hade absolut the time of my life. Nu saknaar jag allt där borta väldigt mycket. Men det gäller bara att fokusera och blicka framåt och vara glad/stolt för det man gjort och tagit sig igenom.

Nu har ju då skolan börjat. Hade första förläsningen igår och ja.. blev väldigt uppskrämd ska jag säga. Fattar inte hur detta ska gå, för det är sjukt mycket som ska fixas. Jag läser två kurser parallellt nu och i en utan dom ska vi typ till i slutet av nästa vecka ha ett fadderförtag, läst massa sidor i en bok jag inte ens har, starta ett eget litet företag, eller låtsas (typ som projektarbete).. vill inte veta vad vi ska göra i den andra kursen som vi har föreläsning i idag. Ikväll blir det även finsittning:)

Under veckan så har det hänt mycket. Började förra måndagen med upprop och lite olika informationsföreläsningar. Sedan på kvällen var det cocktail mingle med alla JIBS studenter oh sen drog vi vidare till Karlssons.
Resten av veckan har vi bla haft overallsittning, party på akademien, lååångtråkig föreläsning i kinnarps, city tour i jönköping där vi bla badade utanför stadshotellet och vissa gick väldigt naken modevisning, toga party som var grymt kul!, SWE- nordeuropas största poolparty på rosenlund. Sen igår var det night mission där vi fick en lista på ca 150 saker som vi skulle samla in så fort som möjligt.. polisbil gav 100p. Haha

Nu ska jag gå upp och ta en dusch sen börja läsa igenom massa saker till kurserna och fylla in en jobbansökan till cultural care. Funderar på att jobba på informationsmöterna nämligen.

Ha det så bra!

Puss&kram


overallsittning

city tour- stövelkastning i fontän

bad- 100p för varke person som hoppar i

Toga party

1 kommentarer

Hannah

01 Sep 2010 05:45

IDA!! du ar saknad har borta! lycka till med allt plugg, det fixar du! :)

Kommentera

Publiceras ej