SVERIGE!

1kommentarer

Nu sitter jag här på flygplatsen i frankfurt och är helt svettigt efter ha burit på mina 4 handbagagesväskor.

Inlägget onsdag den 4 augusti var bara påhittat så här kommer vad jag egentligen gjorde då. Vaknade skiit tidigt, kl 5 och var pigg men bestämde mej för att verkligen första somna om. Vid 7 funkade inte det längre så satte på teven i hopp om att jag skulle sova till teven men icke. Så det var ju lika bra att gå upp och börja fixa de saker jag var stressad över.

Packade det sista, duschade, tvättade lakan och bäddade nytt och städade och slängde ut saker. Blev bara tommare och tommare och till slut såg rummet ut precis så som när jag kom.

Allt kändes bara konstigt hela förmiddagen. Fattade inte riktigt att jag verkligen skulle åka hem.

Vid 12 åkte jag, helena, jack och leah och åt lunch på big papis. Blev en god burgare. Sen åkte vi och hämtade upp barnen på camp och åkte hem och hämtade peter.

I bilen på väg till flygplatsen så kunde jag inte hålla mej.. satt där i baksätet och lipade. Sen började ashley gråta hur mycket som helst och sa varannan sekund: Ida, im gonna miss u. Usch det var hemst att se. Hela hejdå-andet med familjen var bland det jobbigaste jag varit med om. Så fruktansvärt jobbigt att se barnen ledsna. Fast jack fattade inte riktigt just då, han tyckte väl mest det var kul att jag skulle flyga flygplan. Och ryan visar inte att han är ledsen men man såg hur ”nere” han var. Och ashley följde med mej in med väskorna med peter och bara grät hela tiden så peter fick bära henne ut sen. Usch va hemskt.

Så när jag kom fram till check-in-disken var jag helt svullen runt ögonen så det var kanske därför han inte brydde sig om att jag hade 2 väskor när man bara får ha en som väger 23kg och mina vägde 23.3 och 24.5, haha J Sen också 4 handbagagesväskor på det som var MYCKET övervikt. Men tur att jag slapp betala.

Sen gick det rätt fort tills jag fick sätta mej på flyget. Hade lite svårt att gå i gången så en flygvärdinna (fast en man) bara tittade snett på mej och sa: Isnt that a little bit too much? Jag svarade inte och försökte ta mej till min plats.

Min 6 timmar och 50min flygtur gick helt okej. Blev vääääldigt rastlös på slutet och fick kramp i rumpan. Nu sitter jag här som sagt och väntar på mitt andra flyg som går om 2 timmar och 23min. Sen tar det bara 1,35 hem och så landar jag i göteborg.

Bör sova men hur skönt är det här?

Ser fram emot hur jag ska överraska mina nära och kära senare idag.

Kramar Ida

Uppdatering nr 2
Fredag:
Nu har jag kommit hem. Allt gick jätte bra med flyget mellan frankfurt och göteborg. Blev väldigt chockad när jag såg sara på flygplatsen, stående med en svensk flagga i i handen och välkomnade mej hem till sverige. Sen efter att stått och pratat med henne så åkte jag och stoffe hem. Först till kusinerna, sen till sofie på jobbet, sen till andra kusinerna och sen hem till mamma och pappa. Satte mej på altanen och så kom pappa ut och snacka om att han blev chockad.. Som alla andra. Värst var nog kent, hahha!
Igår åkte jag bara omkring till alla. Sen på kvällen kom mormor och morfar och hanna, elin och natalie. Sååå kul!
nu är dte dasg att packa upp lite så åkte ner på stan med mamma.
Ikväll ska jag äta gott, ser fram emto det.

Puss&kram

1 kommentarer

Pernilla

08 Aug 2010 00:55

Välkommen hem Ida!!!

Kommentera

Publiceras ej