Back in Boston!

0kommentarer

Gårdagens resa till Boston gick jätte bra. Flyget och allt var i tid och bagage och allt hängde med som det skulle. På flygplatsen kom Helena och hämtade upp oss och så åkte vi direkt och hämtade upp Ashley på skolan. Sedan släppte hon av oss i huset och Ashley drog genast med Soife upp i hennes rum och visade alla sina saker. Jag visade mamma och pappa lite huset och sedan gick vi ner till källaren och lekte lite med Ashleys barbiedockor. När helena kom tillbaka så åkte vi till Bed&breakfastet som mamma och pappa bor på. Efter lite knepigheter så kom vi i alla fall in i huset där de bor just nu. Sedan for vi direkt vidare till Cheesecake. Alla var vi vrålhungriga eftersom sedanste måltiden var frukosten på flygplatsen. Efter en god middag gick vi in på mallet en liten stund. Jag visade Soife alla härliga affärer och hon blev lite smått galen när mamma och pappa ville hem 30 min innan de ens stänger. Tror hon skulle kunna spendera både dygn och en förmögenhet på och i detta shoppingmall. Jag och Sofie åkte i alla fall och släppte av mamma och pappa sedan körde vi förbi Sara där även Malin var. Satt och snackade i bilen ett tag sedan åkte vi hem och duschade och kröp ner i sängen.

Idag var vi uppe tidigt (halv 8). Fixade till oss, åt frukost och mötte upp mamma och pappa vid tåget som skulle ta oss in till Boston. Där har vi shoppat lite och skulle även gå freedom trail, men vet inte rikgit vad det blev av denna historievandring. Kan väl inte påstå att jag och Sofie var jätte sugna på att gå omkring i denna blåst istället för att gå i affärer. Sånt där kan man ju göra när man bli äldre ;)
Hoppas de fick en liten inblick av Boston idag i alla fall. Fick ju se någon slags armé och orkester som spelade säckpipa. Pappa var otroligt fascinerad utav detta.
Vid 4 gick tåget hem (trodde jag) men när vi väl hoppade på tåget så kom konduktören och sa att tåget stannar in förrens 3 stationer efter den vi ska av på. Haha dum som jag är så hade jag inte kollat om det var ett snabbtåg eller inte. Men fick hopa av på närmaste station och så gick 

Vi in på subway medan vi väntade på att Malin skulle hämta oss. Det var väldigt gulligt av henne att göra det!  Väl därinne så började pappa göra charader till städer. Höll på att skratta ihjäl mej när han försökte visa staden Pajala.

När Malin kom så åkte vi och lämnade av ma&pa och åkte hem till oss för att fixa oss. Sedan tog vi bilen och hämtade upp dom igen och åkte till mallet en liten stund. Klockan 8 hade Peter reserverat ett bord till oss på hans restaurang. Underbar mat åt vi så nu känns det som jag inte behöver äta på flera dygn.

 Nu har jag och Sofie krypit till sängs, Sofie kanske till och med sover just nu. Imorgon så ska jag jobba runt 5-tiden och innan dess ska vi väl bara ta det lugnt och gå ner till ”stan” och bara kolla runt lite.

Jag vill tacka familjen Karlsson för den fina nallebjörnen och korten jag fick av er. Så himla gulligt! Tack tack tack!

Ha en bra helg!

Kram I.

 
Inne i Boston idag.

Sofie lite sur för att vi hoppade på fel tåg!

Middag

Kommentera

Publiceras ej