Gästblogg av "Mom"

1kommentarer

Idag blev det min tur att blogga, vet inte riktigt var jag ska börja. Dagen startade med frukost på vårt Bed & Breakfast, ett gammalt hus i engelsk stil. Efter denna så tog vi en promenad in till wellesley stad i härligt vårväder. Gick in i några affärer och i en affär hittade vi efterlängtad Ben Gay, den som Ljunggrens har frågat efter i Spanien, Grekland och lite överallt. För oinsatt kan jag berätta att det handlar om en salva som sägs vara bra mot allt. Köpte två paket ( Helena du får ett paket i veckan). Efter diverse inköp så tog vi en fika i solen. Ikväll har vi varit i Idas hus, hon har jobbat, jag lagade mat på beställning. Det blev torsk, potatis och god sås... Tror nog Ida tyckte om det....

I morgon lämnar vi detta land, jag ser redan fram emot att komma tillbaka, och det blir ju redan första veckan i juni då jag o tjejerna ska springa i New York. ( Eller kanske gå, det är inte så viktigt) Tror nog att det blir en del shopping också, Ulrika jag har tänkt på hur det ska gå när du får se alla skor o väskor här.... du måste ha väldigt liten packning med dej dit, hur nu detta ska funka....

Vi har haft en underbar semester, det känns som man varit ledig väldigt länge. Det som varit extra roligt är att vi fått se hur Ida har det i "sin vardag" med de tre härliga barnen. Lite värme i Florida har heller inte varit fel, tror nog att vi återvänder hit. Även Boston lockar igen, kanske en dag när tjejerna är intresserade av lite kultur, vi försökte ju göra en vandring i Boston igår men det sprack redan efter typ en kvart när Sofie fick vittring på ett par snygga jeans..... 

Good night Boston- imorgon blir sista shoppingracet. Förstår nu vad uttrycket "Shop til´you drop" innebär.


Idas efterlängtade torsk

Frukost

Movienight

1 kommentarer

Helena

21 Feb 2010 09:17

Hej familjen Jonsson!

Ser ju verkligen ut som ni har haft det toppen!

Fantastiskt detta med salvan, men du sa väl andra ordet rätt? Så det blir rätt salva?

Kramar till er alla!



Helena . Anders

Kommentera

Publiceras ej