Happy Valentine´s Day!

3kommentarer

Äventyret i Florida fortsätter.
Har varit en kall dag här i florida, runt 14 grader och delvis sol och moln. Det var i alla fall inget väder för att ligga på stranden och steka, även om det är det jag helst vill. Vi bestämde oss för att åka in till downtown Fort Lauderdale. Tänkte gå omkring och titta lite i affärer och bara ta det lugnt. Så vi började gå men förstod ganska snart att avståndet jämfört med kartan var bestydligt större i verkligheten. Vi gick i alla fall och kollade på lite fina hus och alla lyxiga båtar. Sedan tog vi bilen lite längre fram och gick och åt lunch på The Cheesecake Factory! Så nu fattar familjen vad jag snackar om när jag pratar om alla cheesecakes fram och tillbaka. Sedan gick vi tillbaka längs en utav kanalerna här och tog bilen till Sawgrass Mills Shopping Mall. Där har vi gått nu halv eftermiddag fram tills det stängdes kl 8. Lite småshopping blev det bara för oss alla. Avslutades med Super Target, så nu vet även de vad jag snackar om när jag berättar om hur bra Target är. Mamma tyckte mer det var som Coop.
Nu har vi kommit tillbaka till hotellet. Mamma, pappa och Sofie verkar vara rätt trötta. De har fortfarande inte kommit in i den amerikanska tiden.
Imorgon hoppas vi på en varm dag (runt 20grader) så att det blir en pressardag på stranden. Det behövs verkligen. Behöver jämna ut brännan lite eftersom jag har en väldigt röd näsa efter dagen promenader.

Nu är det dags att hoppa in i duschen och sedan kanske kolla på ett avsnitt av 24 eller kolla på en film!

Har någon uppvaktat dej idag på alla hjärtans dag eller något nytt som hänt hemma?

Take care

/ I.

3 kommentarer

Nina

15 Feb 2010 09:27

Hej på er familjen Jonsson!

Ser härligt ut - blir lite avundsjuk när det är ca 50 dagar sedan det var plusgrader här...

Här är det sportlov som sagt och jag är ledig hela veckan med barnen. Ellie är så nöjd när hon får va hemma o slappa några dagar..Tim är mest med Joel. Han fick en gullig present av sin tjej Elina i lördags.

Ellie undrar hur Sotis har det i USA??...

Ha det så gott nu o ta hand om er.

Kram Nina

Nellie

15 Feb 2010 09:46

Åhhhhhh, vad deprimerad jag blir! Usch , jag vill inte ha mer snö, (jag tröttnade på den dagen efter den kom) Och nu har vi haft snö och kyla i mer än 9, usch kan du fatta de? 9 VECKOR!!!! Och så ser man bilderna av att ni ligger på stranden:(

Jag fick ingen alla (L) dag present:( Mamma och papi skyllde på att deras gåva till oss blir ett eget dubbelrum( vi ska åka till Gbg på fredag) och n ågon present där.. men det vill jag se innan jag tror på de! haha. Du får gärna byta ut Sofies solskydd till 20 så att hon inte e för brun när hon kommer hem.. då kommer jag se ut som snövit:(

Aja.. hoppas ni¨har det bra där borta!

Häsla alla:)

Puss<3

mormor

16 Feb 2010 09:22



Hej !Vad härligt det ser ut ! Skall inte titta ut ! Ha det så bra! mormor

Kommentera

Publiceras ej