Tisdagen den 10 februari

0kommentarer

Måste säga att dagen har verkligen flygit förbi. Ställde klockan på halv 8, snoozade några gånger men sedan kom jag äntligen upp. Satte på datorn (som vanligt, det är alltid det första jag gör) och efter en lite stund fick jag bråttom. Runt 9-tiden kom Lovisa och hämtade upp mej så åkte vi till Target. Det var väldigt längesedan och såklart kommer man alltid ut från den affären med mer saker än vad man hade tänkt sig. Sedan åkte vi till mallet och gick och kollade där lite. Kom hem men några kvitton rikare.
Kl 12 började jag jobba. Tisdagar innebär att jag är ensam med Jack i ca 3 timmar. Idag var underbart väder med klarblå himmel och strålande sol så vi gick ut på en promenad ner till parken. Där lekte vi lite och jag försökte även drömma mej bort till Florida lite. Eftermiddagen gick väldigt fort med olika saker hit och dit.
När jag slutade kom Lovisa igen så åkte vi till scrapbooking-affären. Inhandlade lite papper idag. Jag undrar egentligen hur många hundra, eller hur månag tusen jag lägger ner på den här scrapbookingen. Men vad skulle jag annars lagt pengarna på? Haha!
Sedan väntades såklart Starbucks. Plötsligt när vi satt och pratade och skrattade vi alla svenska tjejer så kommer en mörkhyad, ganska ung amerikanare fram och börjar presentera sig och undrar vart vi kommer ifrån och vad vi gör. Sedan början han även rappa om oss medan hans 2 kompisar stod några meter bakom honom och var helt tysta. Hade varit värt att spela in. Skämdes ihjäl för hans skull. Snacka om att vi 11 svenska au pairer skrattade efter detta.

Nu är det faktiskt dags att lägga sig. Ska upp om 8 timmar och skypa med familj innan de åker :)
Har fullt upp här också. Massa med saker som ska göras innan Florida på lördag. Men det mesta ska nog hinnas med, gäller bara att planera.

God natt

Kommentera

Publiceras ej