2010

1kommentarer

Vet inte riktigt vad jag ska börja.
Nyår.
Jag jobbar mellan 10-5. Efter det kom Malin och hämtade upp mej. Vi skypade lite och sen packade jag ihop mina saker och vi åkte mot Lovisa. Vi hämtade upp henne och begav oss mot Alex där jag, Malin, Lovisa, Alex, Mia, Emma, Emma och Sara skulle laga mat och äta och så! Vi fixade oss, lagade mat, dansade, åt och hade kul :) Sedan var vi inbjudna på en fest så vi ringde taxi och bestämde att vi skulle åka 10.15! De 2 taxibilarna kom och det skulle ta ungefär 15min att åka dit och det skulle kosta 40 dollar för båda bilarna. Men istället tog det 45min och kostade 86 dollar/ taxi. Och när vi väl kom in i orten så såg vi massa skumma typer som gick omkring. Kändes som vi kom till Harlem i NYC. När vi kom till adressen så sa taxichauffören att han inte ville släppa av oss där för det är ett så farligt område. Kändes ju väldigt roligt, eller inte. Men där mötte i alla fall de brasilianska killarna upp oss och vi gick in till en lägenhet. Det första vi såg var gamla killar (gubbar) som var värsta biffarna. Sen var det också några tjejer där. De var i alla fall väldigt trevliga och så men bättre sällskap kunde man ju haft. Tur att alla tjej var med! Kvällen spenderas i alla fall där. Kan väl inte påstå att det kändes som nyår vid 12-slaget. Haha! Taxin kom och hämtade oss sen typ vid 3 och vid halv 5 var vi i säng. Alla sov hos Alex och det var rätt mysigt att vakna upp i soffan idag med 7 andra i samma rum.
När jag kom hem så berättade jag för mina värdföräldrar vart vi hade varit och de blev helt chockade. Vi har i princip varit på det farligaste området man kan vara här. Min värdpappa sa att han inte ens skulle åka dit på dagtid.
Nu vet vi ju i alla fall det, ska vara glada att vi kom därifrån levandes.
I eftermiddags har jag och Malin varit på mallet. Blev lite shopping faktiskt! Kul med rean på Victoria Secret! Sedan har jag jobbat mellan 6-11 och Malin kom nu ikväll också efter att varit hemma och vänt. Imorgon skla vi till mallet igen och kanske shoppa lite mer. Sedan hänger jag nog med henne hem imorgonkväll när hon ska jobba.
Nu är det faktiskt dags att sova. Malin säger god natt också!
Ett fortsatt Gott nytt år till er alla!
Kan 2010 verkligen slå 2009? Vad tror ni? Jag har många saker att se fram emot detta året i alla fall. 

Kram, Ida 






Juste ja, glöm inte att hålla era nyårslöften om ni nu har gett några sånna :)

1 kommentarer

Nelliethebest

04 Jan 2010 14:29

haha , mitt och fridas nyårsslöfte var att bara äta sötsaker 1 gång i veckan, på nyårsdagen bestämde vi oss för att börja när skolan började ist, eftersom frida hade redan glufsat i sig en negerboll och lite till, hon förklarade för mig att hon inte kunde motstå frestelsen när Camilla precis hade gjort några....!! Haha , fast jag kan inte skylla på henne.. precis efter vi sa att vi skulle börja med löftet när skolan började , satt man själv i soffan och åt choklad:) haha<3 Hoppas du har det bra på andra sidan(ojdå, de låter ju som jag skriver till ngn som dött!)haha pusss<3

Kommentera

Publiceras ej