Ida är tillbaka

2kommentarer

Nu är jag tillbaka med bloggandet. Har tagit ett långt uppehåll men har varken orkat, hunnit eller velat blogga när Stoffe varit här. Tänkte berätta lite kortfattat om vad vi har gjort när han var här. Skulle egentligen kunna skriva sidor om det men det har jag inte tid med.
Han kom förra torsdagen, det berättade jag om. att jag stod och väntade länge och att han bagage var försvunnit. Dagen efter tror jag också jag berättade om. Vi var ute och gick på förmiddagen, sedan jobbade jag kvällen!

Lördagen den 9: Det var en väldigt härligt dag. Klarblå himmel, sol men väldigt kallt. Vi tog tåget in till Boston och åkte bland annat upp i Prudential Tower där det var en underbar utsikt över hela Boston. Sedan gick vi och åt på min värdpappas restaurang och tog det bara lugnt. Tog tåget hem rätt tidigt och hade bara en slapparkväll framför teven tror jag.

Söndagen den 10: Slappar förmiddag. Zumba+Safety Meeting 2.30-5. Zumban var abslut skit rolig. Fick även prva på lite magdans. Det var längsen man dansade loss så. Efter det så åkte vi till mallet. Visade honom det lite snabbt sen gick vi och åt på Cheesecake Factory, vilket var väldigt uppskattat. Mumsigt med Factory Burrito Grande! Sedan åkte vi till bion och kollade på Avatar i 3D version. Mycket bra film tycker jag i alla fall. Coolt med 3D också.

Måndagen den 11: Åkte in till Boston och tog bussen kl 8 mot New York.  Runt 12.30 var vi framme och då tog vi taxi upp till hostelet på Times Square och checkade in. Sedan gick vi omkring i affärer och så. Tog han till Rockerfeller Center där han fick se skridskobanan. Väldigt underhållande att stå och titta på fina damer som inte kan åka. Haha! Stoffe gillade NYC, han shoppade verkligen loss.

Tisdagen den 12: Vaknade upp i NYC. Gick till 5th ave och gick neråt Soho. Mycket shopping på vägen för Stoffe. Och tillslut hittade vi ju också den efterlängtade affären Burton. Gick och åt på en Italiensk restaurang och tog bussen hem vid 2. Var hemma här i huset kl 7 och då lockade sängen efter mycket gående i NYC.

Onsdagen den 13: Jobb 12-8. Innan dess åkte vi till gymet. Sprang och körde lite styrka. Tror Stoffe tyckte det var ett rätt stort gym, har jag rätt?

Torsdagen den 14: Jobb 11-8. Efter det åkte vi till min värdpappas andra restaurang och åt middag med Lovisa. Vi hann även gå in en snabbis på mallet innan dess så jag fick ta en look på klockan jag ville ha.

Fredagen den 15: Jobb12-10. Tror inte vi gjorde något speciellt innan jag började jobba då heller. Stoffe kände sig sjuk på kvällen så jag fick ta hand om honom lite.

Lördagen den 16: Tog det lugnt på förmiddagen. Stoffe kände sig lite bättre men hade fortfarande ont i halsen o så. Runt 3-tiden åkte vi till mallet. Jag fick min efterlängtade klocka. Tack så jätte mycket, är såå nöjd. Skulle ut och äta på kvällen men hamnade istället på Mc Donalds. Haha!
Var hemma vid 7, sedan låg vi och kollade på The Notebook.

Söndagen den 17, igår: Packning, städning, mysa. Åkte till flygplatsen vid 12.30. Gick och åt sedan satt vi bara ner och pratade och höll om varandra. Själva ”Hejdå-andet” var en mardröm. Helt hemsk!! De på flygplatsen glodde så på mej, de trodde väl att jag hade blivit halvt ihjälslagen så som jag såg ut i anskitet.
Känner bara tomhet.
Men jag hade helt underbara 10 dagar som jag aldrig kommer glömma. Bilder kommer senare.

Nu är jag tillbaka till verkligheten. Börjar jobba om 30min. Dags att passa barn.
Take care.

2 kommentarer

mamma

18 Jan 2010 18:30

Det låter som ni haft 10 helt underbara dagar! Nu är det inte så länge tills vi ses, med förhoppningsvis lite sol o värme. Puss o Kram!

janne

20 Jan 2010 06:49

Hej Ida

Kul att läsa om dig igen.förstår att allt annat har stannat upp i 10 dagar nu, men de dröjer ju inte så länge tills fam. jonsson kommer över nu.

kl. är nu 20 i 7 här på morgonfritids o här har bara 3 killar kommit så här långt. vi har gått över från att rita julkort till att måla engelska klubbmärken (fotbollslag). har fått en ny liten 7-åring som tjatar. Han har fortfarande inte fattat att jag vägrar kopiera o rita av Arsenalmärket. Han får väl lipa ett tag haha (allt ingår inte i lönen).



Julia var nere i sönd. o såg basketdamerna förlora med 13 p. hörde att Sofie börjat komma igång igen fast hon är inte riktigt bra i foten

Vi fick en fin matlagn.bok av Marie o Steffe som vi snart ska inviga, ska leta upp ett datum

Snöar ute för 3:e dan i rad, har aldrig varit med om så mkt vinter känns de som.

Barnen som kommer nu pratar om att de har tagit sin andra spruta mot svininfluensan.

Nähä kaffet har runnit ner

vi hörs ha de

janne

Kommentera

Publiceras ej