Söndags ångest!

1kommentarer

Helgen har varit riktigt bra. Igår åkte jag och Emelie till Lovisa för att vara med när hon jobbade kväll och även ha lite myspys. Vi gjorde tacos och sedan tittade vi på film, My Sister´s keeper. Somnade lite med den var verkligen kanon så titta på den. Men kan förvana att den är gråtframkallande.
Idag sov vi rätt länge. Kunde inte riktigt bestämma oss för vad vi skulle göra så det blev helt enkelt ingenting. Satt vid datorn och slappade. Men vid 4 hade Emelie skidlektion så jag och Lovisa tänkte hänga med och gå eller springa runtomkring men blev också sugna på att åka skidor så vi hyrde och åkte omkring. Riktigt härligt var det, dock började jag sakna slalomåkningen väldigt mycket. Vill åka nuuu!
Skidåkningen i någon timme hjälpte magonten också. Hade jätte ont igårkväll och idag på förmiddagen. Kramper och så. Men nu tror jag vet vad det är som tur.
Efter skidåkningen åkte vi hem til Lovisa, tog en snabbusch och åkte och åt på en indisk restaurang. Jätte mysgt och så. Satt där ett bra tag så kom inte hem förrens strax efter 10. Nu sitter jag här i sängen och har lite halvt söndags ångest. Vill ju inte att helgen ska ta slut, varje vecka är densamma. Man går och längtar till helgen. Och nästa helg blir inte som vanligt, för då kommer ju Karro! Wiiho!

Börjar bli stressad om vad jag ska göra när jag kommer hem osv. Söka jobb eller plugga eller vad ska jag ta mej till? Usch, det är tufft nu. Men som mamma säger varje gång på skype så ska ju januari, februari va den tuffaste tiden här. Det kan nog stämma! Är ganska trött på allting, som alla andra också verkar vara! Men det är bara att bita ihop och göra vardagen till något speciellt. Imorgon börjar faktiskt allvaret med alla sötsaker och hårdträning. Snart väntar beachen, bara 20 dagar kvar nu.

Veckans schema ser ut såhär:
Måndag: 12-8
Tisdag: 9.45-7.45
Onsdag: 12-8
Torsdag: 10-8
Fredag: 1-10

Take care!

Korv med bröd och ketchup

Au Pair livet!

Au Pair livet


Emelie!


Lovisa!

Indisk mat!

Volvoraggarn! Vem bryr sig om det är rött? Kör ändå!

1 kommentarer

mormor

25 Jan 2010 21:48

HEJ! Här är allt som vanligt,bakat bullar i dag,jobbar resten av veckan.Underbart väder här! Stor kram från mormor o morfar!

Kommentera

Publiceras ej