Tisdagen den 5 juli

3kommentarer

Nu har vi kommit hem från cape cod, eller vi kom hem igårkväll. Skönt att vara tillbaka till sitt egna rum här men det är ändå skönt att vara där när de har en stor pool och så. För det behövs idag.. Jag ställde klockan på 7.30 för jag tänkte ut och springa.. men så vaknade jag med halsont :/ Men om det är någon dag man ska stå över springningen så är det kanske idag. För det var 27 grader redan vid 8 och det ska bli 36 grader i skuggan sen idag runt 2-3-tiden. De varnar för värme här! Så idag håller jag nog mej inne, gick ner till posten som tar 5min typ, jag höll på att dö! haha.
Fattar inte hur det kan bli så varmt..

Nu har jag i alla fall bäddat nytt i min säng och städat lite. Har skypat med Hanna också och nu fick jag mer hemlängtan. Men snart kan jag komma hem och krama alla!

Såhär ser gissningarna ut angående min tävling.

31 juli kl 19- pappa
5 aug- Nellie, Hanna
6 aug- Morfar, Tim (22.00)
7 aug- Mormor (12.30), Mamma (09.45), janne (17.00)
8 aug- Shpresa
9 aug kl 21.55- Kent
10 aug- Julia
12 aug- Emilie
13 aug- Sofie
14 aug- Nina
16 aug- Shpresa igen?

Någon som jag missat?

3 kommentarer

Daddy

06 Jul 2010 19:02

Hej Idufs..

Vilka härliga bilder du har på bloggen. Jag är säker på att du kommer att sakna de tre syskonen väldigt mycket. Har varit ute och gått i det sköna sommarvädret. Ska snart in till grannen Wackerberg och titta på fotboll. Semi i VM mellan Holland - Uruguay. De "oranga" har alltid haft en plats i mitt idrottshjärta. Visste du förresten att min första förälskelse inte var i någon söt tjej från Ekenässjön utan i en man som heter Johan. Tio år gammal 1974 så var holländske stjärnan Johan Cruyff allt för mig. Han läste spelet snabbare än alla andra, han sprang snabbare med boll än dom snabbaste utan.. Han smekte öppnande passningar till sina lagkamrater. Efter matcherna gav han segerintervju rökandes på en cigarett likt Humphrey Bogart. Sicken stjärna...



Självklart har jag till kvällen införskaffat några Heineken öl.



Take care..

Elin

06 Jul 2010 20:44

jag har ju inte gissat kom jag på. jag tror du kommer landa i Gbg den 7 aug klockan 14.00 :)!

Daddy

06 Jul 2010 23:07

Hej igen..



Holland är i final på söndag. Wackerbergs jublar.. Jens Martin är i Amsterdam och han kommer säkert att sjunga och dansa i flera dagar framöver. Vilken upplevelse att få vara i Holland dessa dagar..



See ya

Kommentera

Publiceras ej