In New York, concrete jungle where dreams are made of..

0kommentarer

Har verkligen haft en awesome weekend in NEW YORK! Kommer sakna denna underbara stad och alla gånger jag har varit där nu.
I torsdags morgon satte vi oss på bussen från Boston mot NYC. Var väl framme runt 12-tiden och då tog vi taxi till vårt hostel för att checka in och sådär. Allt gick bra och så som tur och rummen var helt ok. Därefter åt vi lite lätt lunch och sen hoppade vi på sightseeingbussen ner mot södra delen av manhattan. Hoppade av vid stoppet vid Ground Zero och gick och kollade där lite och så. Sen gick Karro och Elin mot Brooklyn Brdige för att gå på den medan jag och Malin var inne på Century 21. Efter det så hoppade vi på bussen igen och åkte omkring lite överallt. Klockan började lite mycket så sen hoppade vi av och mötte upp Malin Johansson på Hard Rock Café där vi åt goda hamburgare. Kvällen avslutades sen med lite kort vid Times Square och sen somnade vi under basketfinalen men jag vakande upp när det var 32 sek kvar men Celtics förlorade ju ändå..
På fredagsmorgonen så var vi uppe tidigt och köpte frukost och gick och satte oss i Central Park och stekte. Vi bestämde oss för att hyra cyklar så mellan 10-12 cyklade vi omkring genom nästan hela Central Park och vi se massa kända ställen som man känner igen från massa filmer.
Därefter strosade vi neråt och åt salladsbuffén på Ruby Thuesday och sedan tog vi tunnelbanan ner till Century 21 och där började shoppingen. Under hela eftermiddagen/kvällen gick vi uppåt igenom hela Soho och shoppade. Det bästa var ju då inne på Victoria Secret där jag bara gick omkring lite och så fick jag syn på en person som väldigt mycket liknade Fredrik Ljungberg. Så jag gick för och hitta Elin och Malin för karro var i provhytten. och så sa jag: Asså ni måste komma till utågngen för ni måste se en skit smal tjej och sen ser det ut som Fredrik Ljungberg sitter i en stol där. Haha vi gick förbi typ 7 gånger och Elin tjuvlyssnade lite och hörde att han pratade skånska. Sedan gick han iväg med sina två killkompisar och en tjej och alla med varsin påse i handen!
Tiden hade gått väldigt fort och helt plötsligt var klockan typ halv 8 och vi hade inte ätit nåt så vi gick omkirng lite och tittade efter restauranger men det slutade med att vi hamnade utanför alla kändisars hotell "the mercer" nere i Soho och satt där en timme och kollade efter kändisar som skulle in och äta där eller komma ut, och kolla på paparazzifotografer runt omkring. Efter någon timme där bestämde vi oss istället för att ta en taxi till Times Sqaure och där gick vi och åt på Bubba Gump Shrimp.
I lörsdags så gick vi bara omkring och shoppade och så. Åkte ner till Little Italy för middag innan vi tog kinesbussen hem kl 6. Var väl hemma här i huset runt halv 12 på natten och då var vi rätt trötta. Men hann kolla lite på kungliga bröllopet innan vi somnade.
Igår var sista dagen med Karro och Elin. Vi tog tunnelbanan in till Boston vid halv 11 och sen gick vi direkt till Peters restaurang för att lämna av Elin och Karros resväskor och så åt vi lite brunch där. Sen gick vi omkring vid Faneuil Hall och ner till hamnen där vi bara satt och tog det lugnt. Hade det verkligen underbart och vill inte att tiden skulle gå så fort. Men så runt halv 5 tog vi tunnelbanan till Cheesecake och åt. Sen sa jag hejdå till Karro och Elin och jag begav mej mot tåget som skulle ta mej tillbaka hit medan Karro och Elin hoppade på tunnelbanan mot flygplasten.

Kändes lite deppigt faktiskt.. har verkligen haft en UNDERBAR helg och vecka här med underbara tjejer. Vill ju inte att det ska vara över.

Igår kväll kom i alla fall Oda och hämtade upp mej och så åkte vi till Johan, där även Emelie och Sara var. Det var härligt att få träffa er igen!

Denna veckan som kommer så ska jag verkligen försöka vara med Sara så mycket som möjligt eftersom hon åker på tisdag.. usch, vill inte ens tänka på detta!

Idag blir det jobb mellan 10-8 sen kanske vi ska äta piggelin ikväll. Mums!

Ha det så bra! Saknar er där hemma.

Ida

Förresten undra om Karro och Elin har kommit till Minnesota än för det var nåt fel på deras flyg igårkväll så istället skulle de nog åka 8.45 idag på morgonen.

Kl 6 på morgonen åker vi nercabbat.

Karro och Elin på sightseeingbussen

Ground zero

Frukost

Shopping på Victoria Secret!