New York!!!!

4kommentarer

Denna weekend i New York har minst sagt varit helt underbar. Saknar redan allt!
Det började i torsdags då jag och Malin tog bussen vid 2.30 mot New York. Det var väldigt stressigt innan vi hunnit på bussen så ett tag undrade vi om vi hade hoppat på fel buss eftersom vi inte kände igen oss någonstans 40min innan vi skulle vara framme. Men strax efter 7 stannade bussen vid korsningen av 8 ave och 38st. Vi började gå uppåt för att möta upp våra mammor och efter två kvarter hittade vi varandra. Det var riktigt kul att träffa mamma igen..och i New York.
Efter att ha tagit det lite lugnt och packat upp lite saker, fått godis och bara suttit och pratat så tog vi på oss lite nya kläder och åkte upp till The View, en restaurang och bar. Där tog mamma och de andra varsin drink medan jag och Malin fick nöja oss med jordgubbslemonade.
På fredagen tog vi tunnelbanan ner till 18st för att där börja på TJ MAXX oh sedan varndra ner på broadway ner mot Soho…men så långt kom vi inte. Vi var nog inne på Tj maxx i ca 1,5 timmar skulle jag tro.. och shopping blev det. Allt möjligt! Vi hann med några gator till innan vi drog oss upp mot Times Square igen. Senare på eftermiddagen gick vi tillbaka till deras lägenhet och började fixa i ordning oss inför kvällens musikal, Mamma Mia. Det var kul och gå och titta på den men tycker faktiskt den var bättre i Sverige. När musikalen var slut runt halv 11 så stod limon utanför och väntade på oss. I 1 timme åkte vi omkring på Manhattan i limousin och drack champagne, sjöng och hade kul! Riktigt lyxigt. Därefter ville mammorna gå ut till någon bar så jag och Malin bestämde oss för att gå tillbaka och bara ta det lugnt.. det visade sig att de tillslut bara hade hamnat på T.G.I Friday.

Igår så gick jag och mamma ut runt 9 på morgonen och började vandra uppåt på 6 ave. Där var det en marknad som all möjlig skit fanns. Men det var lite kul att gå runt och titta. Sedan blev det ju såklart lite shopping till både mej, mamma och några andra. Sedan gick vi och gjorde pedikyr, vilken var väldigt skönt efter att ha gått ett tag. Eftermiddagen bestod utav shopping i Soho, Columbus Circle och gång i Central Park. Sen igår kväll hade några av tjejerna beställt ett bord på ett ställe rekommenderat av Elin Kling. Det var ett väldigt gott mexikanskt ställe med härligt stämning. Vid halv 12 började livemusik spelas och vi fick lära oss dansa salsa…en stund senare var klänning helt blöt och fötterna svullna efter all härlig dans.

Idag, söndag gick jag och mamma en liten runda och köpte lite småsaker. Sedan vid 11 var det dags för dom att checka ut och runt halv 12-12 var det dags att säga hejdå. Kändes rätt ok med tanke på att jag snart kommer hem men nu här ”hemma” känns det rätt tungt och tomt. Jag och Malin var väldigt trötta så vi gick bara och åt sedan satt vi ner och tog det lugnt och gick in i några affärer innan vi gick och hämtade vårt bagage och gick till bussterminalen. Men juste ja, när vi skulle hämta vårt bagage så skulle vi ta hissen upp till 5e våningen och så när vi stod där nere hörde vi någon banka på hissdörren och skrev: släpp ut mej! Då var det hissdörren som hade gått sönder. Snacka om att jag och Malin var livrädda när vi åkte upp och ner med hissen. När vi kom ner hade de fortfarande inte fått upp dörren men hoppas han kom ut så småningom.

Nu var denna helg över. Den här som man längtat så efter. Känns väldigt tungt just nu när mamma precis åkte hem.. och så åkte man tillbaka till Boston och inser att Lovisa inte heller är kvar. Tur jag har mitt godis och mina tidningar att deppa med!

Men jag ska snart rycka upp mej för om EN VECKA kom mer ELIIIIIIN! Wiiiiho! Jag längtar såååååå!

Dags att krypa ner i sängen.

God natt!



















Gissa vems väskorna är!


4 kommentarer

Anonym

08 Jun 2010 13:46

åå, vad härligt det ser ut! kan tänka mig att ni hade en toppenhelg:) det kortet på dig och din mamma var verkligen superfint! miss you!

Karro

08 Jun 2010 14:19

ååååh vilka fina bilder! om 8 dagar ses vi igen, inte riktigt klokt va tiden går fort. Jag är så taggad för Boston och New York! <3

Helena

08 Jun 2010 20:19

Vad härligt ni ser ut att ha haft det! Man blir ju inte ett dugg avundssjuk på all shopping, mat och goda drinkar!



kram

Kristin

08 Jun 2010 21:54

Jag bodde i Wakefield, precis där 95an och 93 and korsar (vid Woburn/Stoneham). Men nu kommer jag vara i Swampscott, staden bredvid Salem. Läste faktiskt på MassBay när jag var där, men annars vet jag bara att Wellesley är för de rika ;D Saker att göra i Boston?! Det finns massor att göra i Boston-området, men just inne i Boston. Ska tänka på saken. Efter 21 månader kände jag att jag inte riktigt kunde allt om Boston heller, och jag lär mig ännu, så jag förstår vad du menar. Vad är det du är ute efter att göra?

Kommentera

Publiceras ej