En riktig vårhelg!

0kommentarer

I helgen har det verkligen varit kanonväder för att vara i början på mars. Igår, lördags så gick jag på en promenad och mötte upp Lovisa på halva vägen. Vi satte oss på en trappa och bara stekte i solen, hur härligt som helst. Denna vårdag var en typisk dag då pappa skulle ut och tvätta bilen, mamma hänga ut alla täcken och kuddar på balkongen och ta en lång promenad. Här var verligen alla ute och det kryllade av löpare på gatorna.
Sedan gick vi hem till mej och gjorde oss i ordning för sedan kom Malin och hämtade upp oss så åkte vi till tunnelbanan och åkte in till Boston. Där mötte vi upp 2 andra au pairer, varav en som Malin träffade på au pair skolan som ska åka hem på måndag så vi skulle gå på hennes avslutningsmiddag. Vi strosade omkring lite i Boston och sedan bestämde vi oss för att gå till en restaurang som är väldigt populär (Fire+Ice) för att boka bord. Vi kom dit kl 6 och då sa de att vi skulle komma tillbaka vid 7 och vänta där en kvart. I en timme satt vi på starbucks och bara tog det lugnt och snackade sedan gick vi tillbaka. Den där kvarten blev till 30 min, 40 min, 50 min osv..Vid 9 hade jag maten framför mig och kunde börja äta. Riktigt härligt ställe. Man plockade nämligen maten själv (som en buffé) och sedan gick man och ställde sig runt en stor rund stekpanna där kockarna stekte maten åt en. Mumsigt var det!
Var hemma runt halv 12-12 och då gick jag och Malin och la oss ganska fort efter en låång dag och låååååång väntan på mat...
Idag ställde vi klockan tidigt (halv 9 tycker jag är ganska tidigt). Fixade oss, hämtade Lovisa och åkte till mallet. När vi kom dit, halv 11 så hade ju såklart inga affärer öppnat än. Dumma som vi är tänkte vi inte så långt..Men när det väl öppnat så var det shopping! Hittade en balklänning på Macy´s. Eller rättare sagt en cocktailklänning men ska använda den till balen i Washington om jag nu behåller den. Behöver smakråd!!
Köpte även en jeansjacka, short, t-shirt och ett linne. All denna shopping idag för bara 900kr. Sjukt billigt!
Kl 2 åkte vi ifrån mallet för att även idag ta tunnelbanan in till Boston och möta upp ett gäng på Cheesecake. 16 st blev vi tillslut! Efter den tidiga middagen som gick snabbare än väntat så fick vi plötsligt skynda oss till Boston Opera House där Lion King stod på schemat. Den var bra men mest cool kan man väl säga. Tycker det är otroligt häftigt hur de kan klä upp sig sådär, hur alla saker rör sig på scenen osv..det är typ som trolleri.
Nu är jag hemma efter en intensiv men rolig helg. Ska strax sova för att ladda upp för en ny vecka och försöka pigga upp mej lite för just nu har jag dragit på mej en väldigt jobbig hosta som retar ihjäl mej. Jag låter som dig Sofie och tror snart jag hostar upp halva lungorna. Några tips på vad jag kan göra?

Imorgon tror jag det fina vädret fortsätter men dock inte lika varmt som det har varit de här två dagarna. Men 14-16 grader i tackar man ju inte nej till igen.







Kommentera

Publiceras ej