Grattis Nellie!

2kommentarer

Grattis Nellie, du vann tävlingen! Det rätta svaret på tävlingen var min morbror Janne. Väldigt svårt för er som inte har någon aning om vem detta är eftersom han inte är så speciellt känd. Men i Nässjö är han ändå rätt känd tycker jag. Vet inte riktigt vad min syrra tänkte när hon skrev som överskrift: Känd person!?

Här kommer också en bild på hur han ser ut för ni som inte vet. Det som var mest likt på bilden var väl isåfall håret. Haha!


Igår var jag och Malin en sväng på mallet. Jag bytte min klänning till en ny eftersom den gamla hade ett väck på magen som gjorde så jag såg gravid ut typ. Den nya blev också en svart kort klänning men med halterneck och lite mönster som matchar mina skor.

Sedan åkte vi hem till Malin för att vara barnvakt. Vi åkte med alla barnen till Jessica och åt pizza och sen somnade jag i soffan sådär kl 7 och vaknade när vi skulle hem.

När barnen hade gått och lagt sig så tog vi det bara lugnt, letade efter flygbiljetter till Minnesota men hittade inga billiga bra.

Idag åkte vi en sväng till Ikea. Åt köttbullar, potatismos och sås och köpte choklad och bilar. Tänkte att det är dags att köpa lite till påsk, så jag har något gott. Och nu ska jag faktiskt spara det!

Egentligen var det meningen att jag skulle hem och packa men när jag kom hem fick jag reda på att resan är inställd imorgon till Florida för att de har fått en vattenläcka i huset från andra våningen ner till källaren. Så nu måste de riva upp vägg/golv för att hitta läckan och vi kan inte åka för någon måste vara här hela tiden. Usch, alltid är det något. Det är nog verkligen inte meningen att vi ska åka till Florida detta år. Under Thanksgiving blev Ryan sjuk, under jul blev planet inställt och nu detta. Haha! Det är ju bara för typiskt. Men vi planerar att åka på torsdag eller nästa vecka, det beror på hur allt går imorgon när de ska börja riva här. Men så istället för att packa har jag skypat lite och städa fint hela rummet och gjort i ordning massa. Nu har jag precis duschat och ska lägga mej och läsa.

Här är vårt gömställe (skafferiet) när gardiner rör sig utan anledning och teven sätts på utan att någon är där. Väldigt läskigt! Bäst att ha en lacrosse racket och en tevedosa till hands ifall någon går till attack.


Angående tävling och priset så kommer det någon gång efter Florida. Nellie, du får se vad som väntar.

Funderar på att ha någon mer tävling snart, vad sägs om det? Kanske någon mer som alla kan gissa på. Tror Malin har erbjudit sig att måla en fin bild på någon kändis.

God natt allesammans.

Ida


2 kommentarer

sofie

15 Mar 2010 18:44

haha för mej ee han känd:) jo jag tyckte jag lyckade ganska bra med håret:D

Nelliethebest

23 Mar 2010 21:04

woho wohooo!!!!!!!!

Hoppas ja får ett redigt niceigt pris ;)

Kommentera

Publiceras ej