Remember me

2kommentarer

Dagen börjades med en löparrunda i det härliga vårvädret. Hann även med en pyttestund med Lina på skype, vilket var välbehövligt! Började jobba kl 12 idag. Har i princip varit hemma med alla barnen hela dagen idag. Kan vara en riktig utmaning då de absolut inte vill lyssna på mej. Vad gör man?
Var iallafall ute en stund, helt underbart. Var 18grader i skuggan och klarblå himmel! Önskade att man kunde vara lite ledig och bara ta det lugnt i solen!
Idag har det ju varit St Patricks Day, vilket innebär att man firar att man är irlänsk och eftersom det är många här i MA som är det så är det enormt stort här! Vi åkte till min värdmammas kompis som hade ett stort party. Det var jag och 25 ungar typ. Usch vilket stimm och detta nybyggda hus med heltäckningsmatta i större delen av huset såg nog inte så fin ut efter att alla hade gått hem. Inte efter 25 barn under 6år har sprungit omkring och ätit cupcakes och choklad överallt.
När jag slutade kl 8 så kom Malin och nu har vi äntligen bokat biljetterna till Karro! Wiiiho. Åh, vad jag längtar.
Sedan gick vi på bio, även om dn började kl 10.15 som är något sent. Remembe me heter den och är väldigt sevärd. Dock känner man sig väldigt töntig när man sitter där i biosalongen och störtlipar. Och denna dag var det som att gå på bio i Nässjö. Det var jag, Malin och 6 andra där. Vi var väl typ de enda som inte sitter på någon pub och dricker öl.

Nu är det läggdags. Ska ju klara av morgondagen också! Men det är inte så svårt när manvet att det ska bli lika skönt väder imorgon igen!

God natt!´





2 kommentarer

mamma

18 Mar 2010 18:23

Ser härligt ut! I malmö idag 10 grader och tidvis soligt, våren är på väg hit också!!!Känns som familjen är väldigt utspridd just nu med Sofie i Italien...saknar dej....

Puss o kram !!

Daddy

18 Mar 2010 20:53

Jag+Ipod = sant



Kommer hem som vanligt från jobbet runt kl 18 och känner att jag borde röra på mig. Ska jag välja TVn eller löpning ute i det nollgradiga vädret. Jag tittar på min Ipod och bestämmer mig. Lämnar Ingsbergsgatan med Kings of Leon - Use Somebody i hörlurarna. Nedför Miobacken mot Lövhult river Mando Diao loss Dance With Somebody. Skönt att jag kom iväg.. Känns bra ! Upp mot stallet i Lövhult kommer klassikern Don´t stop believin´med Journey. Det är tungt uppför men tankarna går snabbt till beach 2010 och vips så är jag på väg mot Bollebo... Vändningen borta vid Odengrens marker sker till Three Little Birds - Bob Marley. Svetten lackar och jag är definitivt inne i andra andningen, dvs det känns bra. Svävar nedför backen med Steve Winwood - Higher Love i lurarna. Uppför Brånabacken dånar Crazy - Gnarls Barkley och Stones med Not Fade Away. Kämpigt.. When it´s going gets tough the tough gets going.. Det är för sent att ge upp.. Rycker på Industrigatan till Cher - Strong Enough eller som Ida sjöng framför spegeln i tioårsåldern "Stroganoff"



Mitt råd till er alla - köp en Ipod...

Kommentera

Publiceras ej