Uppdatering- Florida

2kommentarer

Det var underbart skönt att steka lite i lördags. På förmiddagen åkte vi över till farmorn och låtsas farfar och gick ner till deras pool. Riktigt härligt att ligga och sola i bikini. Känns som jag skulle behöva 2 veckors solsemester nu. Sedan åkte vi och tittade på kusinernas baseball. Lite jobbigt att hänga med i spelet eftersom jag fortfarande inte fattar hur allt går till. Men skönt att bara sitta ute i solen och ha det gött. Sedan på kvällen tog vi det lugnt och åt och jag låg och läste och målade mina och Ashleys naglar.

Igår hängde jag med Peter och tränade. Sprang på löparbandet och körde lite styrka. Sedan åkte vi och bowlade eftersom vädret inte var så bra. Ösregn men kanske sådär 23 grader..Därefter tog jag det bara lugnt inne på ”mitt rum” och läste min bok innan vi åkte och åt jätte god mat på en restaurang. Det blev stek, potatismos och sallad.

Idag tog jag och farmorn barnen till en lekpark och sedan till the aquarium. Vet inte vad jag ska säga men ni vet massa akvarium med fiskar och hajar. Efter det åkte vi till farmorns lägenhet och så gick vi ner till poolen med barnen och badade även om det var 15 grader och molnigt. Nu ikväll har vi varit ute och ätit på ännu en god restaurang. Var buffé man massa god sallad och pizzabröd och god glass.

Nu har jag packat lite för imorgon, sådär kl 7 på morgonen åker vi mot Orlando och mot Disney World. Ska vara på Magic Kingdom i 2 dagar, vilket jag verkligen ser fram emot. Kommer nog bli kanon. Hoppas bara vädret blir bra men nu ser det ut som det ska bli mellan 21-25 grader och sol!

Hur är allt där hemma? Hur går det med Tims pingis och Caesars tennis? Och Nellie, du väntar säkert på ditt pris, men det kommer snart. Janne, jag vet inte om jag ska tycka synd om dej, men det är tyvärr bara och inse att du inte är 25 längre. Men jag hoppas att knät blir bättre snart. Om du har ont kan du ju alltid gå och köpa dej lite tic tac, speciellt de oranga. De hjälper ju mot allt du vet. Kom du ihåg Italien?

När man åker bort såhär med värdfamiljen blir det alltid lite jobbigare när man ser att barnen träffar deras släktingar och man blir själv avundsjuk och vill träffa sina egna nära och kära. Men jag älskar verkligen att känna hur tacksam jag är för att ha er alla där hemma. Vänner, släkt och familj.

 Måste ju även säga GRATTIS till alla som fyllt och fyller år. Idag har det varit Elins stora dag. Imorgon fyller min värdmamma år. På onsdag är det Nikkis födelsedag. Och i helgen fyllde Janne, Sara och Kent år och förra veckan och nu i veckan fyllde min faster och min kusin år. Sjukt många födelsedagar!  Hipp Hipp Hurra!

Nu är det dags att ta igen sig inom bloggvärlden, mejlen och allt på facebook som man har missat de senaste dagarna. Men det har nog varit nyttigt för mej, eller hur Lovisa?

Take care.

Ida

2 kommentarer

mormor

23 Mar 2010 09:20

Hej! Vad mycket Du får vara med om ,jag tycker det låter roligt !I Nässjö händer inte så mycket .Regn o mulet väder ! STOR KRAM från mormor !!!

Kent

23 Mar 2010 21:43

Tim blev btk clipper 3:a i klubbmästerskapet idag av 6 startande. okej på 2 träningar. Farfar är extas att pingisen lever, han är gjuten såfort det vankas ping-pong... Själv lirade man ju 90 minuter fotboll i söndags, kände mej som 22 och knäna är starkare än nånsin!! Sen grät jag när jag skulle ner för trappan på måndagen, men va fasen.... Snöblandat, känner du igen ordet? borde va förbjdet, snöblandat e lika kul som, hmm.... usch!

Allt e bra annars, det är hög tid för en tävling snart igen, det roade hela släkten!

Ha det så bra!

Karlssons

Kommentera

Publiceras ej