Minnesota del 2

2kommentarer

Här kommer del 2..
På lördagen gick vi upp tidigt för att vara på Mall of America när det öppnade kl 10. Men efter lite omvägar och felkörningar så var vi där kl 10.40. Jag och Malin blev chockade när vi kom in i USAs största mall.. för det var ju verkligen HUGE! Jag trodde bara det fanns affärer men så var det ju inte. På 4 våningar så fanns det bland annat massvis med affärer såklart, restaurangen, barer och bio. Och mitt inne i allt, alltså i mitten av hela köpcentrumet så var det ett nöjesfält med bergochdalbaner. Helt SJUKT!!
Det tog oss 3 timmar att gå igenom första våningen och efter det trodde jag aldrig vi skulle hinna med allt. Men vi hann med det mesta tycker jag, men det kan ju bero på att vi stannade till kl 9 på kvällen, haha!
Shopping blev det, köpte 2 klänningar, en pyamas och en byxklänning. Blev såklart ett stopp på Caribou Coffee som jag glömde nämna i förra inlägget. Med de har ett ställe som heter Caribou Coffee i Minnesota som är typ som Starbucks och Karro tycker att den varma chokladen är så god där så vi var ju tvunga att smaka den också. Och den var ju helt underbar. Önskar att vi hade det också här på östsidan.
Vi mötten även upp Karros kompisar och gick och åt på Hooters. Det är en restaurang som finns över hela USA och som är typ känd för dess lättklädda servitriser.
Efter mallet så begav vi oss mot Target för att köpa Bump Its. Det är en sak man sätter i håret för att få volym. Sedan for vi hem och bytte om väldigt fort och sminkade om oss lite. Tiden hade verkligen runnit iväg och den var nog 11 på kvällen och då skulle vi börja leta restaurang för att äta middag. Haha!
Det slutade med att vi åt kl 11.45 och sedan åkte vi mot ett uteställe för 18+. Kan väl säga att mina fötter värkte och benen var helt döda så var inte jätte taggad på att gå ut och dansa   men vi bestämde oss för att checka in läget en liten stund i alla fall. Inne på Dive Bar som klubben hette var det helt sjukt konstigt människor som INTE dansade normalt för 5 öre. Tror inte Karro kommer gå dit mer igen i alla fall..
Runt 2-halv 3 var luftmadrassen som jag och Malin sov på rät go att lägga sig på.

Igår, söndags så tänkte vi va lite turistiga igen så på morgonen åkte vi upp till Lindström och tog kort på massa svenska skyltar.
Därefter åkte vi in till St Paul för att gå på Karros au pair möte. Vi betalade 12 dollar och gick in på The National Festival där massa länder hade olika maträtter. Stannade där i 30min och sedan åkte vi till en restaurang och åt innan jag och Malin skulle lämnas av på flygplasten.

Det var verkligen en kanon helg att få komma till Karro och hälsa på och se hur hon har det. Så himla härligt att hon har sin egna bil som vi kunde köra omkring i hela helgen och göra precis vad vi ville. Kan ju säga att vi besökte väääldigt många parkeringar utan anledning och vi satt väldigt mycket i bilen och slösade bort tid på att vara veliga och vi kom ju till slut fram till bra beslut och jag vet bland annat att Karro inte tycker om låtar i rematch. Haha!




Denna läskiga åkte vi!







2 kommentarer

malin

04 May 2010 19:08

coooolt! men varför tingsryd? :P

ida

05 May 2010 14:16

Jadu, Har ingen aning faktiskt! Haha :)

Kommentera

Publiceras ej