New York

1kommentarer

Helgen har verkligen varit kanon. I lördags tog vi bussen kl 8 och var framme på Manhattan ungefär vid 12. Först så gick vi till Brooklyn Bridge och gick lite på den. Sedan tog vi tunnelbanan upp till Times Square och ställde oss på kö vid röda mattan för att köpa biljetter till musikalen Hair. Biljetterna kostade 70 dollar, istället för 130. Sen gick vi bara omkring i lite affärer och så. Vid halv 6 mötte vi upp Alex och hennes kompis och gick och gick ut och åt. Därefter gick vi till ett känt bageri med massa godsaker. Mamma jag ska ta med dej dit när du kommer. Det finns så grymt goda saker där! Kl 8 började musikalen. När vi kom in i hallen på teatern så märkte jag att jag har varit här förut.  Det var när jag och familjen var och såg spamalot för 2 år sen.
Musikalen Hair var verkligen KANON. Om ni får chansen att gå och se den så gör de. De hade så mycket energi och var så duktiga på att sjunga och dansa. Jag och Lovisa blev nog lite chockade precis innan halvtid. Då dansade alla (ca 30 pers) på scenen och så tog de av sig mer och mer kläder och helt plötsligt står alla helt nakna. Haha! Troligt liksom? Vi bara tittade på varandra och undrade vad de höll på med, men det ingick väl i storyn typ! När musikalen var över så fick man gärna gå upp och dansa. Så nu har jag dansat på Broadway och om ni vill se detta så gå in här http://www.hairbroadway.com/eparty/1273363200.
När musikalen var över så tog vi tunnelbanan halvvägs till vårt hostel. Fick för oss att vårt hostel låg på 65st men när vi gick av på 59st så kom vi på att det låg på 94st så det var bara att börja traska. Delade rum med 6 andra tjejer men det var lugnt. Det var väldigt skönt att lägga sig ner efter en lång dag.
Igår så gick vi upp och gjorde oss i ordning och tog tunnelbanan ner till 51st. Där gick vi och åt frukost och sedan vid 10, när några affärer öppnade så gick vi in på H&M. Malin hade tagit bussen till NYC igår så runt 11 tiden tog jag tunnelbanan ner till China Town och mötte upp henne där. Sedan åkte vi upp igen och gick omkring i lite affärer på 5ave.
Malin skulle möta upp hennes brors kompis på Röda mattan så då gick jag och Lovisa och kollade i lite affärer. Sen gick jag och åt salladsbuffé med de andra och när vi var färdiga på den restaurangen (Ruby Thuesday) så åkte jag ner till Soho för att möta upp Lovisa på Burton affären.
Kl 6 satte vi oss på bussen mot Boston igen och sen var jag hemma i huset här vid 11.45 tror jag.
Det blev i alla fall lite shopping i New York. Vet inte om jag vill lägga ut bilder på det jag köpt, ni kanske komemr tro jag e helt galen då. Haha!

Kan ju berätta att det inte har kommit någon bebis än men nu är det väldigt nära. Kan hända vilken dag som helst. Nu är det dags för mig att gå ner och äta lite frukost sen ut och springa?
Imorgon, tisdag kommer vara min lediga dag den här veckan (om inte bebisen kommer). Det är verkligen att annorlunda schema den här veckan.

Det var allt för mig.

Ida

1 kommentarer

mamma

11 May 2010 09:35

ser fram emot det där bageriet och att träffa dej gumman....puss

Kommentera

Publiceras ej