Cape Coral

4kommentarer

Inatt så kom vi äntligen fram hit, efter att ha varit vaken i ca 22 timmar!
Vaknade många gånger inatt, bland annat kl 3 (9.00 svensk tid) och tänkte gå upp. Men kunde somna om till kl 6, då gick både jag och Sofie upp. Eller låg rättare sagt och väntade på att mamma och pappa skulle vakna. Vilket skedde runt halv 8-tiden.
Jag och mamma gav oss ut till mataffären som ligger ca 10min härifrån. Så tidigt på morgonen var det fortfarande kallt ute, kanske runt 14 grader så det krävdes långbyxor och tröja. Men solen värmde gött. Men det var helt UNDERBART att komma ut på morgonen. Luktade sommar, ni vet nästan nyklippt gräs och lukten som det är utomlands när det är varmt.
Att komma till mataffären kändes bekant. Där luktar det också speciellt kom jag på när jag kom in dit och kom genast fram till hur mycket jag har saknat att gå i amerikanska affärer. Gick bland alla hyllor i affären och räckte upp minnen från au pair-livet.
När vi hade ätit god frukost så skypade jag med min värdfamilj, vilket var kanon! Var så längesen och det var väldigt kul att se barnen. Kom fram till att jag ska åka o hälsa på dom nästa vecka. Detta ser jag verkligen fram emto:)

Resten av dagen har spenderats vid poolen med sol, bad och body step träning:)
Senare ikväll har vi grillat på vår grillplats på baksidan och nu har vi precis varit ute på en liten road trip. Har gjort mitt första inköp. Ett par pyamasbyxor på Target:)

Nu väntas glass, chokladsås och frukt sedan är det natti natti.

Imorgon blir det morgonpromenad ner till stranden och sen får vi se hur dagen ser ut!

Kramar från oss!


pappa iannan dagens golftävling


4 kommentarer

Anonym

14 Feb 2011 09:38

va härligt det ser ut!! Är inte alls avundsjuk ;)

mormor

14 Feb 2011 11:51

ser härligt ut ! här är riktigt kallt i dag ,nu längtar jag efter våren .njut o ha det bra! kram mormor.

Marie

15 Feb 2011 00:50

Idag har vi flyttat till vår nya lägenhet, sedan var det dags att fylla kylskåpet och lite lunch. Efter det slappade vi vi poolen ett par timmar, runt 24 gr och strålande sol :) stor tempererad pool runt 28 gr i vattnet och en jaccuzi som håller ca 40 gr. Sofie har varit på gymet en timme och nu har vi precis ätit tacos. Det kommer bilder så fort ida fixat en ny adapt som passar till hennes dator. Ha det gött :)

Nina & Ellie

15 Feb 2011 17:54

Gud vad det ser tråkigt ut...not! Vad långt ni har till poolen???? Gick det bra för Stefan i golftävlingen? Nu skriver ellie..

Här är det minus 10 grader så jag vill helst vara inne o pyssla. Jag saknar er. Kalle växer och han kan äta gröt nu och nu sitter han i sin gåstol och trycker på knappar som låter. Kram ellie

Kommentera

Publiceras ej