Dagens insats!

4kommentarer

Har varit duktigt och diskat vår jätte hög nu ikväll.. i och med att jag har en syster som inte lyssnar på vad jag säger. Därmed förtjänar jag marabou! :)

Händer inget här typ.. Skola och träning! Har varit med och instruerat Body step-pass idag, körde en låt själv!
Ska försöka öva in några fler låtar till torsdag.

Nu är det dags att sova. Imorgon skola och sedan mat hos mormor och morfar=lyx!

OCH om NÅGON har lust att diska eller så så får man gärna komma förbi! :)

God natt!

4 kommentarer

Marie

02 Feb 2011 02:12

Idag har det verkligen varit varmt, ca 27 gr och strålande sol. På fm , efter vår morgonpromenad, slappade vi vid poolen. Sen åkte vi till en golfbana 10 min härifrån. Vi hade ju inga klubbor med oss men här vid vårt boende fick vi låna lite klubbor. Sedan var jag tvungen att låna en snobbig tröja av stefan eftersom man måste ha krage alternativt utan krage men med längre arm, herregud, vem har skapat denna aningslöst. När vi kom fram till banan höll jag på att skratta ihjäl mig. Om ni har sett stig Helmer i den ofrivillige golfaren så vet ni hur töntiga gamla golfbagar kan se ut, Stefans var så där scotchrutig och min var lite brun o beige, hur gamla som helst, lägg därtill "lånad " tröja, ja det är tur att man inte känner så många. Vi köpte bollar och Stefan frågade om det räckte med 8 st , faktum var att jag slog inte bort en enda, men det gjorde en annan person i min närhet, haha. Stefan brukar vara duktig på att plocka upp bollar som hamnat i vattnet men denna gången ville han inte gå ner vid vattenytan, det måste bero på antingen krokodilrsik eller ormar, hu... För övrigt var mitt spel rätt likt stig Helmers... Efter denna tur så styrde vi bilen till ett mall där jag nu inhandlat nya shorts och golftröja, dock helt utan snobbmärke , men absolut ett fynd... Nu kommer det säkert gå mycket bättre nästa gång... Efter det har vi käkat goda revben på applebees och nu sitter vi och pyser äkte framför tv:n där kanalen just slogs över till golfchanel... Ps om nu undrar över min stavning, jag har lite svårt att navigera och tillbaka , fungerar inte som datorn precis, men det går nog att tyda det mesta. Nu väntar gott kaffe... Kram

Marie

03 Feb 2011 03:14

Dagen inleddes med veckans första löparrunda. ( eller rättare sagt årets) vi gick ner till beachen och småjoggade hem. Vi kom ut lite senare idag pga att vi blev väckta mitt i natten av katter som höll på ( det är ju vår här ) hemma från morgonrundan väntade god frukost och gott svenskt kaffe. Allt är väldigt enkelt här matmässigt, behöver inte köpa massa vatten , och tom mjölken smakar som hemma, apelsinerna är gudomliga, likaså tomaterna, allt är dessutom billigare. Även öl o vin är bra mycket billigare, en box vin = 10 dollar ! Sedan slappade vi och läste lite i solen, badade i poolen , där temp. Nu ligger på ca 24 grader, så man simma en stund utan frysa ihjäl.. Efter detta frågade Stefan om vi skulle ta en RT. Det står för roadtrip och vi hamnde först på ett golfoutlet ( någon förvånad?) sedan en golfaffär till, sedan skulle vi äta lite och vi hamnade på ett " hak" som hette dennis. Det var inget vidare ställe, vi åt en äcklig hamburgare :( inget vi kommer återvända till. Efter det åkte vi till taftet, jag frågade Ida tidigare idag när vi smulade vad det egentligen vad för ställe, hon svarde Ullared. Så det fick det bli. Och jag shoppade en champion träningsjacka för 20 dollar, sjukt billigt. Sedan blev det lite småsaker men inget utmärkande. På tal om ullared, en av våra grannar sa idag att en halvtimmes körning finns en jätteaffär med bara golfsaker, lika stort som Ullared, gissa vems ägan som lyste upp då ? Det blir kanske en tur dit på lördag, då ska det blir regn, annars ser prognosen väldigt bra ut, runt ca 25 gr varje dag, och det är ju gött :) nu blir det snart natten, vi har precis avslutat vårt kvällsfika och slappar framför tv:n.

Marie

04 Feb 2011 02:50

Morgonen bjöd mulet men kvavt väder. Eftermorgonrundan så styrde vi bilen till ett mall där vi gjorde några fynd. Sedan lunch på ett betydligt bättre ställe än gårdagen. Efter det åkte vi till en annan golfbana ( det finns ca 1000 st här i florida, och vi siktar inte på att hinna till alla, ifall någon undrar) där var vi ute i nästan 3 timmar, vi fick vänta på några framför oss. Men det gör ju inget när solen tittar fram, vi sitter i vår golfbil och njuter. Vid ett vattendrag fanns vArningsskyltar , man fick inte plocka upp bollarna i vattnet eftersom det fanns krokodiler.. Längs hela banan sprang små ekorrar och när Stefan skulle slå ut vid sista hålet korsade två tvättbjörnar precis när han slog... Rena rama naturupplevelsen , haha. Efter detta har vi nu käkat lite pasta och snart ska vi nog ta kvällsskift. Stefan har bl.a. Fyndat nya badbyxor som han nu visat på catwalken. ( Ida o sofie kommer definitivt skratta, själv tror jag han känner sig som Tarzan, haha ) i morgon ska vi träffa ett par från Linköping och promenera med dom på morgonen, sedan blir det nog middag på kvällen. Nu är kaffet klart....

nina och kalle..

04 Feb 2011 10:59

Hej på er! Ni verkar ju ha det hur bra som helst, men ibland låter det som ni hamnat på zoo!! Eller att ni laddar för nån masters-tävling i golf!! Här på fm är det lugnt, Kalle o jag ska ta en sväng till stan innan de andra 2 kommer hem. Sen laddar vi för årets första melodifestival imon, ellie längtar iaf.

Kan tala om att inatt har det snöat igen..så man önskar ju att man hade varit hos er ist.

Ha en fortsatt underbar sem och akta er för alla björnar o krokodiler!!

Kalle hälsar till gudmor o Steffe.

Kram Nina

Jätteskoj att läsa om hur ni har det.

Kommentera

Publiceras ej