En händelserik vecka framför mig.

1kommentarer

Ja i veckan som kommer händer det mycket! Det är mycket som ska hinnas med utöver det vanliga. Men det kommer bli riktigt roligt och skönt.. iallafall framåt slutet av veckan.

Men nu till gårdagen.
Jag och Sara åkte in till Jönköping med Nikki. Hämtade även upp Malin på vägen och sedan åkte vi till Emilie för att Nikki skulle få se hennes lägenhet. Därefter drog vi till kaffepaus dit även Elin kom. Satt och fikade och tjötade ett bra tag .. och mätta blev vi alla!

Senare på kvällen åt vi på något chicken nama eller nåt?? Riktigt kul att träffas och äta så många! Jag, Sara, Malin, Nikki, Hanna, Klara, Natalie och Elin!

Idag har jag och Sara gjort vadå? Hängt typ! Haha. Målat naglarna och inte gjort något speciellt. Varit och handlat och släppt av henne vid stationen. Hoppas det inte dröjer alltför länge tills jag träffar henne igen.

Nu ikväll har jag försökt plugga men har alldeles för mkt i huvudet för att kunna koncentrera mig. Jag fattar väl det jag läst idag förmodligen några dagar innan tentan.
Måste meddela att jag varit duktigt och tvättat 2 tvättar idag. Även ställt fram soptunnan inför imorgon.. Nu försöker jag bara få sofie att diska upp disken som hon lämnade efter sig igår när hennes tjej- och killkompisar varit här. 2a gången jag säger till henne nu men hon sitter fortfarande kvar vid datorn. Vad ska man göra med barn som inte lyssnar??
Jag tror jag börjar verkligen ha fått nog på att bo hemma!!Men det är väl tur att jag är hemma och ta hand om min lilla lillasyster eftersom hon hittills inte visat något större intresse av städning, matlagning eller tvättning.  

Nu är det dags för mig att lägga mej i soffan och njuta av söndagskvällen!
Kramar

1 kommentarer

Marie

07 Feb 2011 01:22

Igår var vi ute på en riktig roadtrip, 8 timmar då vi besökte bl.a. Naples som ligger ca en halvtimme härifrån. Vi besökte också golfens Ullared men det var inget vidare. Soligt och varmt men vi höll oss i skuggan och myste hela dagen. Dagen inleddes med ett samtal med Ida kl 7 på morgonen vår tid. Nu börjat vi dock bli allt slöare på morgonarna :) idag stod det golf på programmet. Ett gäng svenskar, de flesta pensionärer samlas varje söndag och tävlar. Våra nyfunna vänner Micke och sussie var också med. Sussie och jag var dock inte med i tävlingen men gick nio hål och for runt banan helt själva och det var många skratt. Första hålet precis när jag skulle slå ut sa Sussie: vill inte störa dej nu men visst R det en krokodil där och pekade 5-10 meter bort i ett vattendrag. Bäst att slå långt tänkte jag och slog till rundans bästa slag, haha. Rundan avslutades med ett glas vin ( ni vet plastmuggar till typ öl) så det böev nog lite snurrigt i huvudet med tom mage.... Men nu har vi varit o käkat och nu väntar snart kvällskaffet. Idag har det för övrigt varit mulet hela dagen, men väldigt skönt att spela i, runt 22 gr och hittills har vi inte använt ett enda ytterplagg eller någon kofta... I morgon blir det nog en slappardag vid poolen, vi får se, har inget bestämt än... Kanske lite grill på kvällen. Ha det gött :)

Kommentera

Publiceras ej