Hej mitt vinterland!

4kommentarer


Precis cyklat hem från stationen idag kl 18..

4 kommentarer

Kattis

08 Feb 2011 11:17

Halloj,

Nu har man hittat till denna sidan igen, det var ett tag sedan. Ni verkar ha det jättehärligt:) Som ni förstår så är jag ju inget avundsjuk efter att ha

vaknat till halv storm och snöoväder idag:(, fast nu är det bättre för solen skiner och det är till och med några plusgrader tror jag.

Njut av ledigheten och sola lite åt mig också.

Snart är det vår!!!



Kram till er båda

Kattis



Marie

08 Feb 2011 12:59

Tack så mycket, Kattis , ja vi har det verkligen bra. Nyss vaknat och solen är på väg upp, snart dags för morgonpromenad. Igår tog vi en sväng till fort Myers beach, den kommer tjejerna att gilla. Mer ungdomar än vi ser häromkring och milslångs kritvit sand. Sedan skulle vi grilla men plötsligt mulnade det på och vi gjorde en italiensk spaghetti , ni vet med bara pastasås och massor av parmesan, det funkade också. Förmiddagen blir lugn, eftermiddagen blir nog en runda på golfbanan , sen nytt försök med grill ikväll. Idag väntar runt 25 gr och sol, en vanlig tisdag... Fast ändå inte.... Kram till er alla, hälsa

Marie

09 Feb 2011 01:56

Kylig golf

Morgonen började med promenad, men idag var det kyligt luften så jag fick vända och hämta jackan . Sedan blev det lite frukost och Skype med Ida och sedan ett par timmars slapp vid poolen här vid lägenheten. Sedan bar det iväg till golfbanan, men det var väldigt kalla vindar sä vi frys i princiö hela rundan, inget vidare. Så ingen av oss ville stä ute o grilla när vi kom hem utan kotletterna stektes på pannan istället , blev ganska gott ändå:) i morgon har vi inga planer , vi får väl se vad som händer. Kanske blir det en roadtrip nånstans...



Marie

10 Feb 2011 00:27

Slappardag!

Idag har det varit en riktig slappardag. Ingen promenad utan en mg sovmorgon , sedan frukost på uteplatsen . På förmiddagen kom en av våra grannar och frågade om Stefan kunde "offra" sig , det fattades en person i bollen på golfen. Det kunde jan tänka sig. Så i princip alla jar spelat golf här idag och jG har haft hela poolområdet helt för mej själv =underbart . Har legat och läst , varit i supermarket, sedan läst och badat och sedan en långpromenad och sedan ett dopp i poolen. Nu har jag precis förberett lax i ugnen ( mammas goda ni vet) så att det är bara att koka potatisen när sj är hemma. Har precis duschat, hällt upp ett kallt glas vin, mums. Idag passade jag på att gå in i spritaffären, mycket billigare med det mesta. Vi och öl köper man i mataffären medan annan lite starkare i särskild spritaffär. Jag köpte 4 goda cider = 5 dollar. Av nån anledning tänkte jag på min ena bror när jag gick där inne, där hade han gillat att och kika ..haha i morgon och på fredag väntar sämre väder, sedan ska det bli fint igen. Det kanske blir en tur till edison museet här någon av de dagarna. Nu ska jag återgå till min bok... Ha det bäst.... Om tre dagar kommer tjejerna... Ska bli kul :)

Kommentera

Publiceras ej