Måndagen den 21 februari

1kommentarer

Idag är det Marie som skriver. Kl 06.00 väcktes hela familjen av Idas telefon , vi trodde det var väckarklockan , kände mej rätt trött men tänkte att det var bäst att inte somna om, vi skulle ju till Sanibel Island idag. Efter frukost kom vi iväg, kl 9 var vi framme vid Bowmans beach som ska vara en av Floridas bästa hade jag läst. Många kommer dit och plockar de fina snäckorna som spolats upp under natten. Instämmer med att det var en fin strand, men Köpingsbaden är ju också fint konstaterade vi . Snäckor fick vi med oss fina och efter ca 4 timmar så åkte vi till Doc Fords restaurang där det blev klassiska hamburgers, vad gott med mat J Efter det tog vi en runda och kikade på ett hus som en av våra engelska vänner äger, därefter bar det hemåt. Sofie och jag har varit på gymmet (efter att ha tittat på korten som Ida tog på beachen, haha jag som skulle vara där varje dag och nu är det bara i morgon kvar…) I morgon blir det sista ”stekadagen” sedan bär det av till New York ett par dagar, där får vi vänja oss vid kyligare klimat och liksom förbereda oss. Djurtemat har fortsatt här, vi såg delfiner på väg hem, Sofie såg en orm idag och igår såg Ida en flygande geting, vi undrade alla vad hon egentligen menade, flyger inte alla getingar??? Just väntar jag på att Bachelor ska börja på TV, resten av familjen jämför hur viga alla är, är inte speciellt imponerad av någon måste jag säga….. Det var alles from Florida, see you soon….

1 kommentarer

Helena

22 Feb 2011 13:54

Jättekul att få följa eran resa, tänk att schnappi var med ockå...!! Ha nu fortsatt bra i NY!



Kram/Helena

Kommentera

Publiceras ej