Naples

0kommentarer

Igår spenderade vi en dag i Naples! Vi åkte till något litet köpcentrum mitt i stan där det var svindyrt och tantigt. Men mamma hittade sin favoritaffär och vi fick glass på ben and jerry´s. Senare på dagen åkte vi en båttur som tog oss bland kanalerna och ut på havet. Under turen såg vi många otroligt fina och feta hus där kändisar bor, delfiner och amerikanska örnar. Sofies högsta önskan var att de en sjöko, men tyvärr såg vi inga.

När båtturen var slut, vid halv 4-tiden, så begav vi oss mot ett mall och CHEESECAKE FACTORY! Jag och Sofie delade på en Factory Burrito Grande och fy va mumsig och efterlängtad den var. Vi blev så mätt så det blev faktiskt ingen cheesecake till efterrätt. Istället sprang i i massa affärer :) Blev lite shopping på Victoria`s secret, Foever 21, macy´s och en annan affär som jag aldrig varit inne i innan.

Kom hem vid 9 igår och då var vi rätt trötta!
idag, söndag så jag vi ligga och steka vid poolen hela dagen. Pappa ska spela sin "söndagsgolf" med svenskarna. Jag borde plugga och öva Body step låtar.. måste skärpa mej!

Såg lite frågor i kommentarerna som jag inte svarat på.
Ellie: Vi har jätte nära till poolen! Kanske 20m från balkongen men vi måste gå runt huset för att komma till den. Men det tar ju inte mer än 1min! Poolen är dessutom uppvärmd till 28grader varje dag, perfekt för en badkruka som mej:)
Emma; Vi åker till New York tidigt på onsdag. Då kommer jag inte ha något internet så det blir tyvärr inte någon bloggning. Men jag åker till boston på torsdag morgon och kommer tillbaka till New york på fredag mitt på dagen! Ska upp och träffa värdfamiljen!

Nu ska jag ta på mej bikinin och äta frukost! Ha en bra söndag där hemma!


Gott med glass i det varma vädret


Delfinen som åkte längs med båten:)

Skulle inte vara fel o ha detta sommarhus

Eller detta, med egen strand. Han som ägde detta hus hade 13 barn och när alla barn föddes så placerade han 1 miljon dollar till varje barn som de sedan fick ta ut när de blev myndiga. Från båten såg man mest gästhuset och guiden sa att deras riktiga hus låg innanför och var 4 gånger så stort.


jag och sofie måste nog jobba med brännan idag:)

Cheesecake factory! Mums!

Kommentera

Publiceras ej