Bloggen är kapad

3kommentarer

Ja just det bloggen är kapad av den omtalade Mattias. Det var idag 2 veckor sedan jag klev på tåget i Nässjö till Kastrup där jag efter en middag med Marie, Idas mamma flög en 26 timmars flygtur till Brisbane via Helsingfors och Singapore.

Det har varit sjukt roligt att hälsa på här, ni har ju blivit lite uppdaterade om vad som hänt men idag har vi nog varit på det häftigaste stället någonsin, Stradbroke Island!! Vi blev tipsade av tanten i mataffären som sa att det var hennes favoritställe på jorden så vi bestämde oss för att göra en liten spontan utflykt idag på morgonen. Så när vi efter ca 2 timmars resande kom vi till ön ihop med 0 andra backpackers eller turister blev vi något skeptiska eftersom det påminde om typ hamnen på visingsö, men efter lite guidehjälp från ett turistkontor och en reggie-snubbe hamnade vi på öns norra udde som var helt en klass för sig. Klippor, enorma sandstränder sol och knappt något folk alls(förutom reggie snubben som vi träffade på 3 olika ställen). Jag ska försöka lägga upp några bilder som talar för sig själva…

Men var har annars hänt i Australien då? Jo jag blev ju ganska solbränd förra veckan. Detta övergick i vattenblåsor som nu resulterat i att Idas nya hobby är att dra bort stora hudflak från mig, ju större desto bättre. Det finns dock fler faror i detta land. Man är inte så kaxig när man hyr bil mitt inne i centrum och ska ge sig ut i en 2 miljoner stad på fel sida vägen. Men ännu värre är det att gå, när jag ska göra mina genvägar över gatan så kollar man som vanligt åt ”högertrafikshållet” och går ut för att sedan nästan bli påkörd av bilar som kör på fel sida… Men den allra värsta upplevelsen har jag inte berättat ännu, här har dom en annan vägguttagskontakt än hemma så man får använda adapter när man ska ladda datorn eller telefonen. Så en dag när jag satt i bibloteket och pluggade så skulle jag dra ur laddaren och adaptern och fick värdens elstöt av vägguttaget MYCKET värre än alla häst staket jag någonsin känt på. Armen bara hängde en stund men det luktade inte bränt eller slocknade någon annan stans som tur var.  För övrigt är detta en mycket fint land som man absolut ska besöka, igår i stadsparken såg vi två ödlor fightas det vore något för dig och Jocke att se Emelie!

 

Ha det bra allesammans /Mattias

3 kommentarer

Solbritt

25 Apr 2013 20:00

Det var ju för väl att du inte fastnade i den där kontakten Mattias, det lät otäckt. Vad kul att läsa ditt inlägg, ska bli ännu roligare att höra dej berätta på söndag. Välkommen hem, vi har saknat dej! Kram från oss här hemma.

Johanna

25 Apr 2013 21:33

Jag håller med mamma, det va ett bra inlägg du gjorde. spännande o läsa om hur du uppfattar Australien.. detta fantastiska land som jag så länge önskat du ska besöka. Och NU är du där, och med världens bästa sällskap till på köpet. :) Njut av de sista dagarna!

Kram från en glad o stolt lilla/(stora)syster!

Emelie

25 Apr 2013 21:41

Haha ödlorna skippar jag gärna men i övrigt verkar det riktigt fint där ni är! Får se om jag lyckas få iväg Jocke längre än till Öland.. Vi ses snart Mattias och ganska snart iaf Ida:) Ta hand om er! Jocke hälsar! Kram

Kommentera

Publiceras ej