Tisdags morgon!

4kommentarer

God morgon mina läsare.
Här är klockan 07.20 och jag borde egentligen ligga och läsa lite inför min lektion som jag har nu på förmiddagen. Istället ligger jag och slappar i sängen och tar det lugnt. Var vakna en stund inatt efter att brandlarmet gick runt 4-tiden så det är skönt att vila lite extra nu.
 
Jag tänkte uppdatera igår när vi hade kommit hem och jag hade varit i skolan. Men efter middag, gym och lite glassmys så höll jag ner i sängen och somnade på några sekunder. Jag orkade inte göra ett dugg!
 
Igår, måndags, så började vi i alla fall dagen tidigt i Noosa. Vi åkte från hotellet kl 7 och körde söder ner längs med havet. Vi stannade och tog frukost på stranden och fortsatte vi roadtrip. Vi hade blivit tipsade om ett berg som man skulle gå upp på så det gjorde vi. Mattias verkligen power-walkade upp och jag försökte hänga med hans tempo så gott jag kunde. När vi väl var uppe så var vi dygnsura av svett och bestämde oss för att åka och ta ett dopp i havet. Efter det så körde vi söderut mot Brisbane, tillbaka mot huset i West End. Kändes sådär att komma tillbaka. Börjar snart känna mig ganska klar här. Men insåg igår att jag har bara 5 veckor av lektioner och tutorials kvar.. sedan är det tentaperiod. Mina tentor ligger den 15e och 20e juni!
 
De andra dagarna på vår lilla trip har bestått av lite olika saker. I fredags så åkte vi till noosa och var där hela dagen. Låg på sranden, badade, checkade in på hotellet, var ute och åt och så. I lördags så körde vi upp mor Hervey Bay och kom fram til strax efter lunch. Vi checkade in på vårt hotell där, vilket var väldigt fint! Och sen åkte vi till mattias syssling Hanna och hennes fästman Marc. Vi besökte ett café vid havet och på kvällen var vi hembjudna till dom på middag. Kvällen avslutades på en bar/restaurang med goda efterrätter. 
 
I söndags så tog vi en lugn förmiddag med hotellfrukost och sol ute på vår lilla terass. Sen åkte vi till Hanna och sa hejdå och åkte ner mot Noosa igen med en del stopp påvägen.
 
Riktigt lyckad liten semester. Man vill ju bara ha mer. Men vi får se vad som hittas på nu i veckan:) Någon annan tripp blir det nog också:)
 
 

4 kommentarer

Johanna

23 Apr 2013 07:13

Åh så kul o läsa om er helg! Jag och mamma har nog varit inne lite överdrivet mycket i din blogg för att läsa om hur ni haft det. Så roligt att ni tog er till Hervey Bay och till Hannah och Marc. Fina kort du lägger ut också Ida. . Ni har det bra ni.! Lycka till i skolan. Tänk sen när du kommer hem till Sverige igen så tacksam du kommer vara över att du verkligen åkte till Aus som utbytesstudent:-) jag hejar på dig! Kramar till er båda!

Johanna

23 Apr 2013 07:15

Det värmer lite extra i hjärtat att se Mattias vid en känguru-trafik-skylt. Åh vad jag är glad att han får semestra i just Australien..!

Hannah

23 Apr 2013 08:38

Hej Ida! Har följt din blogg sen du lämnade USA och så kul att läsa om dina äventyr i Australien. Du verkar ha det riktigt skönt där! Hoppas allt är bra med dig! Sjukt fin den sista bilden var på dig! Kram Hannah från Boston

Solbritt

23 Apr 2013 09:34

Härligt att få läsa om era äventyr, det här kommer ni att minnas o prata om så länge ni lever! Tänk att du lyckats få iväg Mattias ända till australien Ida, det är bra gjort! Vad duktig du är som både hinner plugga o semestra! Ha nu en fin vecka tillsammans, ska bli kul att få hem Mattias o få höra honom berätta mer...
Stora kramar till er båda från oss här hemma!

Kommentera

Publiceras ej