Försenat!

2kommentarer

Våra senaste dagar i Queenstown.

Jag är ledsen för att bloggen inte har blivit uppdaterad. Har inte riktigt tagit mig tid att skriva vad vi har gjort men nu ska ni få en update. I torsdags kom vi hit runt 1-tiden. Då hade jag redan signat upp mig på Nevis Swing och dit åkte jag kl 14. Det tog mig ca 2,5 timme och sedan var jag tillbaka. Då hade martina och emma varit ute och gått upp till ett berg och där uppe hunnit ta en nap (inte oväntat) och sedan mötte jag upp dom här. De hade även varit förbi resebyrån för att fråga om vår resa till Milford Sound dagen efter och vi var visst inbokade på fel datum, den 2a sitället för den 1a och därför fick vi boka om och som tur fanns det 3 platser kvar!!

Vid k 7 mötte vi upp ett helt gäng från bussen och så gick vi och åt på ett ”måste-ställe” här, nämligen Fergburger. Riktigt goda hamburgare!! En partybåt hämtade upp gänget helt gratis men jag valde att stanna på land så jag strosade omkring i lite affärer så länge.

Dagen därefter (igår när jag skriver detta) har jag redan skrivit lite om så det vet ni lite hur det var.  Jag var ganska trött sen på kvällen så jag somnade ganska så lagom tid medans mina andra två resekamrater som jag nu kallar kiwis gick ut på en promenad! Kiwi Nya Zeelands nationaldjur och det är en fågel med en lång näbb som sover på dagarna och är uppe på nätterna, precis så som emma och Martina fungerar, speciellt det där med att sova på dagen! Så idag har vi skämtat om;

Vad är det för liknad mellan Emma och en kiwi? Jo de båda sover på dagen och är pigga på natten.

Vad är det skillnad på en kiwi och Emma? Emma klubbar (nattklubb) på nätterna, det gör inte en kiwi.

Idag har det varit en väldigt rolig dag, i alla fall till en början. Vi gick upp kl 7. Packade, åt frukost, checkade ut, väntade på bussen, lastade in sakerna och gick på bussen och skulle åka TRODDE VI JA! Men det visade ju sig då att vi inte alls var bokade på den bussen och när vi kollade lite närmare så visade hela vårt reseschema att vi ska sova i Queenstown en natt till. Vart är Helen när man behöver henne? Vi hade behövt din koll! Men det var ju bara för att oss ta ut sakerna igen och gå tillbaka in till hostelet och checka in på samma rum igen.

Martina bestämde sig ganska snabbt för att hon ”var tvungen” att hoppa bungy nu när hon hade en extra dag här så hon stack iväg på det. Jag och emma åkte linbanan upp till ett berg och där köpte vi även pass så att man kan ta ännu en linbana och åka upp och köra en go-cart liknande sak på en bana. Verkligen skit kul! Sedan var vi även på en 1,5 timmes promenad bland bergen-så vackert.

Efter det var vi så varma så det passade bra med en glass och det var så billigt!! 3,5 dollar för två kulor och 4 dollar för 3 så det var ju självklart att vi skulle ha tre kulor! Jag som föredrar bägare stod bara och kollade när hon med första kulan täckte hela bärgaren upp till kanten och la sedan på kula nr 2 som gjorde bägaren överfull. Då kollad hon upp på mig och insåg att hon var tvungen att ta en till bägare för kula nr 3. Så jag gick därifrån väldigt nöjd och mätt. Minst lika roligt var det att se Emma få 3 kulor i en strut. Det var STÖRSTA glassen hittills. Nu blir det inte glass på ett par dagar framåt..

..men lakris Ahlgrens bilar hade inte varit fel..

Nu chillar vi bara på rummet och kollar igenom lite bilder och så. Ska nog snart sova för imorgon är det väl dags att vi åker härifrån så jag hoppas det blir rätt. Det som är så kul är ju att vår resa till Milford Sound som vi lite panikslagna fick ändra var ju inte alls fel. Det var ju meningen att vi skulle åkte på den dag nr 3 här men inte fattade vi det. Men nu har ju allt löst sig och imorgon åker vi vidare till Lake Tekapo och stannar där en natt. Sedan är vi tillbaka där vi började, i Christchurch.

Nu skriver jag god natt och tackar för mig! Hörs snart igen!

 

Nu får ni en update från dagen som varit idag.

Idag kom vi i alla fall på bussen och fick åka med. Ny busschaufför-inte alls lika pepp som den andra men nu hade vi i alla fall gratis internet i 30min på bussen varje dag. Alltid kommer det ju något positivt med det negativaJ

Här i Lake Tekapo är det inte så mycket att se. En liten by är det men en stor sjö. Jag och Emma gick ner till sjön och la oss där i någon timme. Jag läste och Emma sov delvis (inte oväntat, eller hur?). Martina hade lite ont i huvudet så hon låg kvar på rummet. Och förresten. När vi kom fram så var det hostelet som vi skulle bo på var fullbokat så de fick flytta över oss till ett Resort. Visst låter det lyxigt? Men det ungefär samma standard ändå.

Nu har vi ätit god wook som vi har lagat. Kvällen blir riktigt lugn. Kanske ska kolla på en film eller köra några mer yatzy-omgångar eller lite Uno.

Jag får lägga upp bilder imorgon för internetet här är från ett annat århundrade.

 

Kram

2 kommentarer

K

03 Feb 2013 09:09

Oavsett hur man ser på kost ochdylikt, kom alltid ihåg, GLASS ÄR MAT!!!

Mamma

03 Feb 2013 22:40

Gungan hade inte varit något för mej , det hör jag , däremot glassen lät ju mumsigt , du åt väl en morot efter i vanlig ordning ?
Puss och kram gumman

Kommentera

Publiceras ej