Hillsong, Max Brenner och spindlar

3kommentarer

Min helg här var varit bra. I fredags kväll så åkte jag till Hillsong Church. Jag hade hört att det skulle vara ösigt där på fredagskvällarna och det var det ju minst sagt. Mannen som talade var en gäst från Texas och han var helt super, och så rolig! Lätt värt att åka dit även om det tar sig sin lilla stund. Efter mötet så träffade jag några svenskar, bland annat en mamma och en dotter som med resten av sin familj har flyttat hit på heltid. Se sa att de brukar vara där på fredagarna så då lär jag ju träffa dom flera gånger.
 
Igår (lördags) så gick jag upp ganska tidigt för att bege mig till marknaden som höll i West End varje lördag. Insåg att det bara tar mig 2 min att gå dit så det var ju smidigt. Köpte jordgubbar, morötter, äpplen och lite andra grönsaker. Det var lite billigare men det går ändå inte ner till svenska priser. Frukt och grönsaker är dyrt här, och inte på tala om fisk. Det som är billigt här det är köttfärsen. Då får man 1kg för ca 38kr. Det är väl ändå rätt bra? Så nu tänkte jag snart göra köttbullar. Går det att göra det utan ströbröd? Någon som har något bra recept?
Igårkväll så gick jag och 4 norska tjejer som jag bor i huset med till ett känt chokladställe. Jag trodde det var det som jag, linn och julia hade varit på men tydligen inte. Max Brenner heter detta och jag drack en supergod milkshake. Dit får jag gå fler gånger, men som lyxställe eftersom det är dyrt.. har jag sagt att det är dyrt här förut eller? Hahah
 
Idag har jag tagit det ganska lugnt. Gjort tacopaj som blev mycket lyckad och mycket väl godkänd från både mexico, frankrike och norge. En från varje land som var nyfikna på hur den smakade:) Jag fick syn på en "tråd" från ett spindelnät utanför mitt fönster så jag bad killen från mexico gå ut och förstöra det. Då fick vi syn på spindeln som satt på tvättstället som sitter fast i ytterhusväggen där min matta hänge. Alla bara skrek och igen vågade göra något. Tillslut övertalade jag Mexico att döda spindel för jag skulle inte våga ha öppet mitt fönster annars. Så jag gjorde sig redo, tog av sig skorna och skulle smälla till spindeln med sin ena sko. Jag lovade att hålla i dörren så han kunde springa fort in ifall spindeln skulle "attackera" honom. (OBS! Det var inte jag som sa detta, haha). Precis innan han smällde till så sa han: "Ida, you know the emergency number, right?" Gissa om jag nästan dog av skratt när han sa det. Visst att jag är livrädd, men inte så att jag tror vi behöver ringa ambulans för att försöka döda en spindel med en sko. Han fick i alla fall dö på spindeln. Bara hans skrik måste ha dödat den. Men så för att klargöra att den var död så hämtade han en sopborste för att slå på den. Det var bara det att sopborsten gick helt sönder när han slog den i marken och jag kissande nästan ner mig av skratt. 
Spindeln dog och alla blev nöjda. Men jag har sett flera spindlar idag och jag blir så sjukt rädd så jag vet inte vart jag ska ta mig till? Det är ju det ända jag tänker på nu.. någon som har något tips?
 
Nu i eftermiddags har jag varit och fikat med den svenska tjejen Malin som jag träffade på båtturen, hennes pojkvän och deras amerikanska kompis från Minnesota som jobbar här i Brisbane. Riktigt trevligt!
 
Nu ska jag förbereda mig lite inför min första lektion imorgon mellan 1-3pm. Sedan efter det blir det Body Attack!
 
Ha en bra söndag och grattis Mattias på namnsdagen!
 
Puss&kram

3 kommentarer

Karro

24 Feb 2013 13:36

Ta det lugnt och andas när du ser en spindel. Tänk att du är mycket större och det är dom som borde vara rädda för dig. Du får också tänka att det finns värre saker, kunde tex varit lejon istället? Haha! Coolt med en kille från Minnesota :) hehe! Berättade du att du varit där?! ;)

Ida

24 Feb 2013 14:41

Haha ja, Karro jag ska testa den takiken nästa gång. Tack för tipset! Ja, eller tjej från Minnesota:) ne berättade inte det för henne.. men vi har en annan här i huset som är därifrån som jag har pratat med han om det:)

Karro

24 Feb 2013 21:45

Haha hur kunde jag bara anta att det var en kille? Haha!

Kommentera

Publiceras ej