Jag har hittat boende!!

1kommentarer

Ja igår var det en riktigt eftermiddag som gällde. När jag kom till hostelet så mötte jag upp två tjejer med svullna ögon. Linn och Julia hade legat i solen hela dagen före och glömt solskyddsfaktorn lite var och här.
Ganska snabbt därefter bytte jag om till shorts och linne eftersom det var jätte varmt och klibbigt! Luftfuktigheten är på topp här. Sen gick jag till skolan och fixade ID-kort, gick på två "klasser" som heter New to Brisbane och Finding Accomondation. Den förstnämnda var onödigt att gå på för jag visste redan allt typ men den andra var bra för då fick jag chans att kolla igenom ett papper från ett företag som har massa studentrum. Det visade sig att det fanns bara ett rum kvar i det hus som en annan svensk tjej som pluggade här förra året har tipsat mig om så jag sa till att jag ville på visning där. Vid 5 skulle de hämta upp mig på skolan så jag skyndade mig tillbaka till hostelet med min packning som jag hade lämnat på skolan och gick/sprang tillbaka, vrålhungrig och genomsvett. Jag kollade på rummet som ligger i ett två våningshus där det finns 24 rum och mitt rum som jag bestämde mig att ta inom 5min ligger på bottenvåningen. Varje våning har två kök och 3 badrum och jag kommer totalt få betala ca 4900kr/månad. Det ska vara 9mins promenad till campus men det är jag väldigt tveksam på!

Så nu är det fritt fram att skicka post till mig på: 12 Vulture Street, West End, QLD 4101 AUSTRALIA.

Jag flyttar in på måndag så det är skönt att slippa med det nu under helgen.

Igårkväll när jag hade skrivit på lite papper på deras kontor så skulle jag möta upp Linn och Julia men det funkar inte alltid att skicka sms så de fick aldrig om vart jag var så jag började gå hemåt. Då öppnade sig himlen och vilket skyfall. När jag kom tillbaka till hostelet så kollade folk på mig för det såg ut som jag hade badat med kläderna på! På kvällen åt vi tacos och satt och pratade ikapp oss om vad som har hänt.


Idag tog vi en riktigt lugn morgon. Linn och Julia har åkt iväg till en park för att kolla på koalor och kängurus men jag kände att jag har ju redan sett det och behövde göra lite ärenden så jag har gått omkring här i stan. Har köpt handduk, matlåda och paraply bland annat.

Ikväll blir det också lugnt tror jag. Skönt att bara umgås!
Jag har något riktigt gott som väntar på hostelet också, nämligen massa godis! Mattias har skickat med bl.a. Marabou Black med Julia! Gissa om jag blev glad. Har ju letat ihjäl mig efter den men nu så ska jag äntligen få smaka den.

På stan idag har jag hittat en affär med så grymt fina träningskläder så om någon känner att de har lite för mycket på sitt konto så får ni gärna sätta över lite till mig för de är inte gratis.
Ska också börja leta gym här. Vill hitta ett som har Les Mills klasser:)

Vi hörs snart igen!
Och här får ni en bild från igår efter löpningen hem i ösregnet.

1 kommentarer

Kattis

16 Feb 2013 18:53

Marabou black:) Den är bäst!!!

Kommentera

Publiceras ej