River cruise, regn oct shopping

0kommentarer

Nu ska jag ge er en rejäl update på vad som har hänt här. Jag känner att jag inte ha orkat skriva något när jag väl varit "hemma" i mitt rum. Det har varit så mycket runt omkring.
När jag flyttade in här i fredags så kom två i huset från usa och hjälpte mig med all packning och det kändes så bra alla bli väl bemött från första början. Sedan hälsade jag på bara fler och fler och hade ingen koll på någon (vilket jag inte har nu heller typ). Men här i huset bor det 30st från all over. Norge, Danmark, Sverige, Frankrike, Mexico, Tyskland, Holland, Usa, Spaninen är de länder jag kommer på nu som folk kommer ifrån i huset. Jag tror norskarna med sina 8st slår alla i antal.
 
Jag tror jag har fått det sämsta rummet i hela huset eftersom det var kvar sist och när jag har kollat in i de andra rummen så ser de riktigt fräscha ut men jag har fixat till det lite nu här. Mitt rum består utav en säng, en garderob, en kyl och frys, skrivbord, stol, fläkt och en taklampa. Vita bestongväggar och två små fönster, varav det ena inte gå att öppna gör att det blir lite fängelsecell-aktigt. Jag har i alla fall försökt fixa till lite mer nu och det är mest väggarna som behöver göras något på men man får ju inte sätta upp något på dom egentligen så jag vet inte om jag vågar göra det.
 
Det som jag har varit på i skolan har hittills inte varit sådär jätte bra. Det har kännts ganska meningslöst ibland. Igårkväll var vi dock på en jätte trevligt River Cruise. Man hade fått boka in sig innan till denna båttur och jag hade hört att den skulle vara väldigt bra. Vi skulle träffas i skolan alla vi utbytesstudenter som skulle på denna tur. Det var ca 300st tror jag. Sedan blev vi slumpmässigt utdelade en band med antingen rosa eller grön färg och sedan ett nummer på. Jag fick rosa nummer 18, vilket visade sig sedan att rosa betydde att vi skulle sitta på översta decket och äta och nr 18 stod för vilket bord man satt vid. När jag slog mig ner så visade det sig att jag hamnade precis brevid 2 svenska tjejer!! Jag som inte har träffat en enda svensk här. Ena tjejen bor i mitt hus men hade inte träffat henne än, och den andra kommer från Göteborg och ska plugga på samma skola som jag fast i ett år. Hon och hennes pojkvän hade flyttat hit tillsammans nu när hon skulle plugga här och det var ju lagom fuskigt att höra:)
Hon och jag satt och pratade hela kvällen och hade det riktigt trevligt. När båtturen var över, strax efter 10 så skulle efterfesten var på ett Hotel ganska nära intill. Vi gick dit för att kolla hur det var, men bestämde oss för att åka hem istället. Så malin, som hon heter, följde mig till bussen och sedan gick hon hem. 
När jag kom hem så satt killen från mexico uppe och frågade mig genast på spanska hur det var med mig och hur kvällen hade varit. Jag har sagt till honom att han gärna får försöka prata spanska med mig för jag vill öva, men att utan förvarning få en fråga på spanska funkar inte riktigt. jag svarade både på spanska, svenska och engelska, haha. 
 
Igår på dagen så var jag på Target och shoppade saker till mitt rum. Det blev bland annat galgar, täcke, liten matta och örngott. Så nu har jag nog det mesta som behövs här. Jag städade ut mitt rum och passade på att få hjälp av den gamla mannen som är vår städerska här i huset som fixade de en utav de båda igendammade damsugorna. Så äckligt! Lagom när jag hade städat färdigt och gjort i ordning allt så kommer det självklart en klättrandes spindel på väggen. Jag smashar till den med skon men nu vågar jag ju inte ta bort det äckliga på väggen. Men mattias har lovat att ta bort det när han kommer om 51 dagar. Hahah!
 
Idag vet jag inte vad som händer. Jag ska nog gå in till staden och fixa australiensk nummer. Sedan blir det väldigt lugnt. Har suttit i sägen nu hela morgonen och ätit sura bilar och pratat med Elin! 
 
Vi hörs snart igen!
kramar

Kommentera

Publiceras ej