Spännande diskusion

1kommentarer

Nu när jag precis hade skypat lite snabbt med mamma och Mattias så gick jag ut i köket först för att fylla på vattenflaskan och sen för att gå förbi för att borsta tänderna.
Kunde inte ungå deras diskusion om kristna och kyrkan. Det dom sa var att ingen går till kyrkan längre och att de inte förstår sig på det. Ena killen sa att kristna och kyrkan behöver inte finnas längre..
 
Uoops! De har ju då inte varit söndag än när jag har bott här så de har ju faktiskt inte sett eller hört att någon går till kyrkan i dessa dagar...
 
Denna vår blir då en utmaning och det ser jag fram emot! Tur att jag är en helt "normal" människa som äter, sover, går på toa, går i skolan, tränar och kan skratta och ha kul.. precis som de andra!
 
Nu ska jag sova. Men när jag ändå varit inne på citat och kristna så kan jag citera några goa ord (och inget jätte kristet som nämner Jesus eller Gud som kanske skrämmer någon) utan: "Allt har sin tid." 
Det kan vara skönt att tänka på det ibland.
 
God natt!

1 kommentarer

Mattias

22 Feb 2013 10:18

Det är bra ge dom bara. Jag antar att citatet från gransäng kommer från bibeln så där har du ju något att börja med... Ha det bra puss o kram♥

Kommentera

Publiceras ej