Svar till Janne och fritidsbarnen

0kommentarer

Du och barnen är ju för roliga! jag skrattar så gott när jag läser dina kommentarer.
 
Ja, man kan säga att de där källorna är som geiserna på Island. Jag var tvungen att googla på geiser,, har aldrig hört talas om det innan.
Vi börjar skolan på måndag och då får jag se mina olika klasser i de 4 olika ämnerna som jag ska läsa men jag tror det är alltifrån 40-200 st så vi sitter i STORA salar. Nästan som biografer.
 
De djur som jag har sett är;
Spindlar (massor, både stora och små!)
Skalbaggar
STORA fåglar men jätte långa näbbar, och vanliga fåglar
Ål- i en bäck som jag badade i- blev skit rädd
Kängurus
Delfiner
Koalabjörnar
Dingos- det är som hundar fast de lever bara på en sandö (Fraser Island) tror jag i alla fall
Sen härromdagen när jag var i botaniska trädgården jämte campus så tänkte jag att här kan det ju vara skönt och sätta sig och plugga men direkt efter det så såg jag jätte många stora ödlor. Ca 80cm långa. Och det var inte bara en! Så där kommer jag inte sitta avslappnat i alla fall..
Fiskar- Jätte månag fina i alla möjliga färger.
 
Sen kommer jag inte på några andra djur nu. Men jag tänkte besöka ett jätte stort zoo som ligger precis här utanför Boston där jag kommer få se massa djur.
 
Maten lagar jag själv och den blir god. Jag kan köpa nästan samma sak som jag kan köpa i sverige. Förutom idag när jag gick omkring och letade efter rom till romsås. Jag hittade svart caivar men det verkade inte finnas orange. Jag försökte förklara rom genom att säga till en man i delikatessen: I am looking for the orange thing you can find then you peel a scrimp... men han fattade inte vad jag menade.
 
Och jag har inte hoppat bungy jump, utan bara där där 300meter långa gungan ovh fallskärm i Boston för 3 år sedan.
 
Kram
Här ser ni en dingo på långt avstånd.
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej