Taupo

0kommentarer

God kväll Sverige!
Nu när man har testat avokadon här på NZ så kommer man aldrig vilja äta den hemma i Sverige igen för mums så god den är. Dock ganska dyr., 12kr/st.
Sedan är nog inte det är med båtturen min grej har jag kommit på. För igår på färjan så svajade det rejält och det var inte så kul.. Dessutom så snurrar ju huvudet minst lika mycket efteråt.

Idag har nog varit sämsta bussturen enligt oss alla. Vår busschaufför är ingen man med glatt humör. Utan snarare helt tvärtom-undra om han har funderat på att byta jobb? Ingen guidening för fem öre, han stannade lite när det passade han och vi fick be om att stanna för ett lunchstopp. Vi har ju ändå betalat rätt mycket för bara bussresorna så nu har Martina skickat iväg ett mejl till Magic Bussbolag!

Vi har fått tag på en tvättmaskin som kör varmtvätt så nu håller vi på och tvättar.

När vi kom hit till Taupo så var det i alla fall kanonväder så vi direkt ner till stranden och la oss vid sjön, som är nz's största! Och vet ni? Nu har jag äntligen tagit mitt första dopp här på NZ också! Det var ganska skönt.

Imorgon åker vi vidare med vår bittra chauffis till Rotaroura. Dock åker vi bara mellan 7.15-9.15 på morgonen så det är super skönt!! I Rotaroura ska det lukta väldigt äckligt och det ska finnas varma vattenkällor nära stan som man ska åka och bada i. Vi tänkte även kanske också flasha till det med ett spa-besök!

Snart nattedags!
Kram

Och Janne, underbart att barnen är med och läser och tittar på bilder! Jag visste att de skulle gilla sälarna!

Kommentera

Publiceras ej