Torsdag

0kommentarer

Det är redan torsdag och jag har bara en lektion kvar för denna veckan.Ida är det Global Business på shcemat. Det har varit ganska lugnt denna veckan men jag känner mig ändå lite stressad över att läsa 4 kurser samtidigt, vet liksom inte vart jag ska börja?
 
Janne och barnen: Ja ett låtsas spindelnät vore ju något. Men det verkar svårt och dessutom kanske jag fastnar i det själv. Spindlarna är alltifrån en tumnagel till en stor hand i storleken. Igårkväll när vi kom hem från en bar så var det en ödla på toaletten. Som tur fångande en kille den och släppte ut den. 
 
I eftermiddag ska jag gå till gymmet och sedan vet jag inte vad som händer ikväll. Nu på förmidagen har jag städat lite och sovit lite för länge. Försöker läsa lite i textboken nu inför lektionen men det går inte så bra.. bara massa annant som lockar. Detta betyder att allt är precis som det brukar när det gäller mig. Städa, diska, damma, tvätta..ja allt är roligare än att sitta still och läsa i en bok. Haha
 
Angående familjen Eminovic så såg jag att det har både stått i tidningen och varit på tv4 nyheterna. Jag hoppas detta drar uppmärksamthet och att en förändring sker! Så bra av eleverna på folkhögsskolan gör detta. 
 
Ni kanske vill ha en uppdatering om vädret här? Har inte skrivit så mycket om det eftersom jag spenderar mesta dels av tiden inomhus, vilket är behagligast. Det är väldigt varmt och klibbigt ute. Monligt och några skurar per dag. Solen tittar fram ibland men då blir det nästan för varmt. 
Igår när jag cyklade till skolan så tog jag det väldigt lugnt så jag inte skulle komma dit helt äcklig och svettig. Men det hjälpte inte för när jag väl hoppade av cykeln så kände jag att jag var helt dygnsur på hela ryggen. 
 
Nu när jag satt här i min säng och skrev så såg jag precis en liten ödla komma in under dörren. Jag tror jag har hittat ett bo vid dörrlisten. Jag tror det får bli ett uppdrag för Mattias när han kommer. 
 
Ha en fin dag!
 

Kommentera

Publiceras ej