Bondi beach

1kommentarer

Idag började vi med att gå tillbaka till resebyrån för att fixa med resorna och boendet och så på NZ. tar alltid längre tid än vad man tror med tillslut kom vi ju i alla fall därifrån och gick till bussen som tog oss till Bondi Beach efter ca 40min.  Värt att åka dir fram och tillbaka för 7,20 dollar/person. 
Så där låg vi och stekte och hade det gött. Lite svalare i havet här nere men det svalkade skönt. Om ni skrollar ner lite så skrev jag ett kort inlägg när jag var på stranden för där fanns gratis wifi i 2 timmar!
Sedan strax efter lunch så blev det väldigt monligt så då bestämde vi oss för att promenera till den andra stranden som heter Coogee Beach som vi blivit tipsade om! Den promenaden tog oss ca 1,5 timme längs med havet. Väldigt backigt/klippigt men härligt! Där måste ni gå när ni kommer hit Julia och Linn!
Ett riktigt oväder gick vi mot men som tur försvann det ut mot havet. 
Är lite besviken för att inte ha sett någon haj idag, haha! 
 
Nu gick vi tillbaka till resebyrån för att få lite gratis internet eftersom det är väldigt svårt att få tag på.
Jag och emma ska snart gå och duscha och äta för det har Martina redan gjort.
 
Ikväll funderar vi på att gå bort till darling harbour och sitta och ta det lugnt där och se staden i mörker.
Imorgon så ska Emma och martina gå på zoo hela dagen men jag valde att inte gå med så jag har en dag för mig själv. Förmiddagen kommer spenderas vid datorn då det är dags att registrera sig på klasserna och tutorials i Brisbane. Systemet är lite annorlunda jämfört med sverige!
 
Här kommer lie bilder från vår första dag i sydney, den 20e!
Street showen
Som jag hamnade i..
Jag var lite rädd faktiskt.
Emma, Helen, Martina och jag!
 
Och bilder från idag:
Bondi beach
 
Promenaden
Ovädret!
 
Och om ni vill gå in och kolla en hälsning som vi gjorde i Byron Bay så kolla in på helens blogg:
http://singaporetomilano.tumblr.com/
 
Kram
 
 

1 kommentarer

Nina

22 Jan 2013 11:07

Hello Ida!

Nu har jag äntligen läst igenom dina inlägg..vi har och har haft värsta sjukstugan i familjen..bara Kent som inte varit sjuk, vad beror det på??
Du verkar ju ha det hur underbart som helst, vilka underbara bilder från Fraiser Island mm. Akta dig för hajarna bara.. Tycker ända att din medverkan i street showen såg ut att passa dig bra :))!
Ha en fortsatt bra resa och sköt om dig! Alla hälsar. Kram Nina

Kommentera

Publiceras ej