Hillsong, Street Show och Hejdå

2kommentarer

Kom till Sydney idag kl 10 på morgonen. Bussresan gick sådär. Vi alla kunde inte riktigt sova så bra som vi gjort tidigare och när vi stannade vid kl 6 på morgonen för en 30 minuters paus/frukost så mådde jag jätte illa. Som tur så gick det över tillslut och jag sov riktigt gott i någon timme.

 

Väl framme här så checkade vi in på Wake Up hostel som jag hade fått tips från på facebook (Stort tack!!). Det låg bara någon minut från centralstationen som vi kom till. Vi fick checka in direkt och lämna av våra väskor vilket var väldigt bra!

 

Därefter gick vi mot Darling Harbour och satt ner och åt och gick omkring i lugn och ro och tittade. Vi satte oss nedanför Anderson’s Ice cream och då var det 4 killar som höll på att fixa iordning inför en liten street show. Har sett liknande i New York tidigare och det är alltid lika häftigt hur de kan snurra på huvudet och hoppa i luften. Och på tal om hoppa i luften så behövde de några frivilliga från publiken till slutscenen och då gick ena killen fram till Helen och frågande om hon ville gå upp. Hon vägrade och de frågade mej så jag gick upp. Trodde jag skulle få göra några moves men först skojade de bara med mig så jag fick hålla i en näsduk som ena killen torkade av sig när han var klar. Men sedan drog de upp några andra från publiken och vi fick alla stå på ett led böjda framåt när ena killen hoppade över oss alla.

 

Kl 5 var det dags för Helen att att bege sig till flygplatsen men en buss strax här utanför. Lite ledsamt att hon lämnar oss men hon måste hem och mellanlanda en vecka i sverige innan hennes termin i Milano börjar.

 

Ikväll var vi på gudstjänst i Hillsong. För er som inte vet så är Hillsong Church en stor känd kyrka som finns lite överallt i världen, bla i Stockholm. Vi blev tipsade av Malin (som har bott här i Australien och gått till församlingen i 9mån) att gå till någon utav kvällsgudstjänsterna för de är mer ösiga. Och det kan man ju lugnt säga. Själva kyrkan utanpå såg ut som ett mörkblått parkeringshus och lokalen som var gudstjänsten höll i var typ som ett stor lokal som varit typ ett parkeringshus. Det kanske det har varit? När det startades så släcktes allt ner och det blev som ett stort diskotek med hög musik och massa lampor. Gudstjänsten med predikan och lovsångerna var grymt! Lite svårt att hänga med ibland på allt som sas men annars grymt! Ser så mycket fram emot att gå till Hillsong i Brisbane. Vet dock inte hur Emma tog det. Hon såg lite försträckt ut men blev nog inte helt skrämd. Jag försökte förvarna henne innan mötet att det kunde vara ganska karismatiskt men att hon fick tänka att det är som en fotbollsmatch där man hejar/skriker/applåderar åt ett lag medans här hejar alla på Jesus. 

 

Nu är vi jättetrötta efter inte så mycket sömn inatt på bussen så nu ska vi sova. Detta inlägget får jag publicera imorgon på morgonen här, fast då är det ju kväll för er där hemma!

 

Puss och god natt

2 kommentarer

Emelie Lindbäck

21 Jan 2013 16:19

Åh, vad härligt det låter! Jag vill också till Australien! Kram på dig:)

Maria

22 Jan 2013 15:14

Vilken bra liknelse! :) Skulle vara kul att gå till Hillsong utomlands! Härlig film på Helenes blogg också! :) Hoppas ni har det bra och att Emma inte blivit alltför skrämd! Kul att du skriver så jag kan följa lite vad som händer i ditt liv!
Kramar

Kommentera

Publiceras ej